به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود بازارهای سهام دنیا خبر خوبی برای بازار فلزات

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بازارهای سهام دنیا سرانجام پس از گذراندن 2 سال دشوار برای سرمایه گذارها بهبودهایی را نمایان کرده است. به گزارش ایفنا، پس از تصمیم انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا نیز بازارهای جهانی سهام افت شدید داشتند ولی این روند خیلی طول نکشید.

این بهبود بازارهای سهام پس از خروج انگلیس از یورو علامت خوب و خوش بینانه ای است و نشان می دهد سرمایه گذارها نسبت به وضعیت آینده اقتصاد جهانی خوش بین تر شده اند. گرچه رشد ارزش در بازارهای سهام لزوما به معنای رشد قیمت فلزات نیست ولی نشانه خوبی است.

وقتی بازارهای سهام سقوط می کنند نشان می دهد سرمایه گذارها نگران عملکرد اقتصادی بازارهای دنیا هستند  و خود را  از بخش های پر ریسکی چون بازار سهام خارج می کنند و به جای امن تری می برند. از طرفی نشان می دهد روند رشد اقتصادی کند شده که خود به معنای تقاضای پایین تری برای فلزات صنعتی و کالاهای اساسی است.

در این راستا اخیرا شاخص S & P 500  پس از دو سال پر چالش به بالاترین نرخ ثبت شده تاکنون رسیده است.

بازار سهام چین نیز شاخص خوبی برای خبردار شدن از وضعیت اقتصادی چین و نظر سرمایه گذارها نسبت به اقتصاد این کشوراست. بازار سهام چین چند هفته گذشته به اوج 6 ماه اخیر خود رسیده چرا که سرمایه گذارها انتظار دارند بانک مرکزی چین سیاست پولی خود را مجددا آزاد تر کند.

در این بین برخی از تحلیلگران بر این باورند این رشد ارزش سهام در بازارهای دنیا تنها سفته بازی و بازارسازی است و روند رشد اقتصصادی دنیا رو به پایین است.

منبع: metalminer

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱
تعداد بازدید : ۶۰۷
کد خبر : ۳۴,۱۶۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید