به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

یوروش نقدینگی به بازار اقتصادهای نوظهور

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- تحقیقات اخیر نشان می دهد یوروش نقدینگی به بازار اقتصادهای نوظهور برای خرید سهام و اوراق قرضه موجب رونق بازار آن ها شده است.

به گزارش ایفنا، بین 14 تا 20 جولای سال جاری 4.9 میلیارد دلار به بازار اقتصادهای نوظهور برای خرید اوراق قرضه وارد شده  و 4.7 میلیارد دلار نیز برای خرید سهام در بازار کشورهای در حال توسعه ای چون برزیل ، افریقای جنوبی و هند. این آمار برای یک هفته بی سابقه بوده است.

این در حالی است که سال های اخیر افت قیمت نفت، سنگ آهن و مس موجب خروج پول از اقتصادهای نوظهور شده بود. حال برخی از سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که می توان به اقتصادهای نوظهور امیدوار بود.

البته از ابتدای سال جاری سرمایه گذاران پول زیادی از اقتصادهای نوظهور خارج کرده اند و این رشد اخیر هنوز آن را جبران نکرده است. بیشترین خروج سرمایه بین ژانویه تا فوریه مشاهده شد که قیمت نفت نزولی بود.

کارشناسان نسبت به بازار امریکا و اروپا بیشتر نگران شده اند چراکه  از ابتدای سال جاری 67 میلیارد دلار خروج سرمایه را تجربه کرده اند.

از جمله عوامل تاثیر گذار در بازگشت اعتماد به اقتصادهای نوظهور بین سرمایه گذارها  می توان به نرخ بهره پایین، بهبود قیمت کالاهای مهم و به صرفه بودن قیمت سهام در بازار اقتصادهای نوظهور اشاره نمود.

خلاصه این که فعلا فعالیت در بازار اقتصادهای نوظهور  برای سرمایه گذاران به صرفه است.

منبع: CNN

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۰۲
تعداد بازدید : ۲۲۱
کد خبر : ۳۴,۲۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید