به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود قیمت در بازار سنگ آهن چین

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- خریدارها با حضور خود در بازار واردات سنگ آهن چین موجب رشد قیمت شدند. آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی 57 دلار و 65 سنت هر تن خشک سی اف آر ثبت شد که 85 سنت در یک روز رشد داشت. به گزارش ایفنا،  قیمت معامله ماه آگوست سواپ سنگ آهن نیز 1.3 دلار هر تن خشک بالا رفته 56.10 دلار هر تن خشک سی اف آر شنیده شد. تعداد خریدارها در بازار بیشتر شده است.

البته کارشناسان علت این بهبود قیمت را اقدام اخیر شرکت های معدنی چینی برای مقابله با سنگ آهن وارداتی از استرالیا و برزیل می دانند. برخی این اقدام را تلافی پرونده های آنتی دامپینگ امریکا بر علیه فولاد چین می دانند.

ظاهرا بیش از 20 شرکت معدنی چینی در بیانیه ای خواستار بررسی شرکت های معدنی واله و ریو تینتو و بی اچ پی بیلیتون شده اند تا اقدام لازم آنتی دامپینگ صورت گیرد.

سهم استرالیا از بازار جهانی سنگ آهن از 54 درصد سال 2015 به 58 درصد در سال 2017 خواهد رسید وسهم برزیل نیز از 26 درصد به 28 درصد می رسد. این در حالی است که صد ها معدنکار چینی که با هزینه بالای تولید مواجه اند مجبور به تعطیل کردن معادن خود شده اند.

ظرفیت تولید سنگ آهن معدن کاران بزرگ دنیا رو به بالاست و نیاز به بازار بزرگ چین دارد تا از مازاد عرضه خود بکاهد. تولید داخلی سنگ آهن چین نیز از سال 2011 بیش از نصف شده و به کمتر از 200 میلیون تن رسیده انتظار می رود امسال 12 درصد و سال آینده نیز 20 درصد دیگر کمتر شود.

قابل ذکر است این هفته قیمت قرارداد فیوچرز میلگرد نیز در بورس شانگهای تا 3 دلار رشد داشته 350.26 دلار هر تن شده است. قیمت بیلت نیز در بازار داخلی چین در 299.5 دلار هر تن در ثبات است.

منبع: mining.com

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۰۳
تعداد بازدید : ۳۵۰
کد خبر : ۳۴,۲۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید