به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صنعت معدن امریکا رییس جمهور دموکرات می خواهد یا جمهوری خواه؟؟

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- بنابر آخرین گزارش موسسه بی ام آی، صرف نظر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نوامبر 2016، انتظار می رود صنعت معدن این کشور با رکود مواجه باشد. به گزارش ایفنا،  در این بین زغال سنگ بیشترین آسیب ها را خواهد دید. البته این روند نزولی با حضور یک دموکرات در کاخ سفید بیشتر خواهد بود چون هزینه بالای استخراج معادن از آنچه هست بیشتر خواهد شد. از طرفی پیروزی دموکرات ها امید به بهبود صنعت فولاد را بیشتر می کند. سایر فعالیت های استخراج معادن کمتر تحت تاثیر وضعیت سیاسی این کشور هستند و نتیجه انتخابات تاثیر کمتری بر آن ها وارد می سازد.

قیمت پایین زغال سنگ حرارتی و متالورژی باعث شده برآورد شود روند نزولی آن ادامه خواهد داشت. از طرفی موجودی بالای زغال سنگ و رقابت گاز طبیعی به عنوان جایگزین نیز مطرح است.

موسسه بی ام آی معتقد است هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها 65 درصد شانس بردن انتخابات امریکا را داراست و دموکرات ها کنترل سنای امریکا را در دست می گیرند. از طرفی جمهوری خواه ها کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت.

در رابطه با صنعت معدن امریکا، بیشترین تفاوت میان دموکرات ها و جمهوری خواه ها تغییر قوانین زیست محیطی خواهد بود. اوباما قوانین زیست محیطی را شدیدتر کرده  و در این راستا با بالا بردن قیمت ها و تلاش برای خارج کردن زغال سنگ از چرخه تامین برق به کاهش ارزش صنعت معدن شدت بخشیده است. اگر کیلینتون برنده انتخابات باشد این قوانین تشدید خواهند شد و برآورد شده که تا حدودی می تواند سیاست های زیست محیطی خود را اجرا کند که این امر به روند نزولی قیمت زغال سنگ شدت بیشتری می بخشد.

از طرفی صنعت فولاد آینده روشن تری خواهد داشت. چرا که کلینتون به شدت مخالف دامپینگ فولاد وارداتی است و بی ام آی امیدوار است کلینتون بتواند برنامه توسعه زیرساخت های خود را از طریق مجلس تصویب کند. گرچه شاید کل بودجه 275 میلیارد دلاری را برای این برنامه به دست نیاورد ولی تامین مالی کمتر نیز برای صنعت فولاد ارزش دارد. بخشی از برنامه وی توسعه تقاضای داخلی فولاد است. گرچه اثر آن فوری نیست ولی روند رشد صنعت فولاد امریکا زودتر از سال 2019 خواهد بود.

اگر ترامپ نامزد جمهوری خواهان برنده انتخابات باشد برای صنعت معدن امریکا بهتر است. چرا که تلاش خواهد کرد قوانین زیست محیطی را آسان تر کند و یا در کل از بین ببرد. البته حذف این قوانین برای تاثیر گذاری بر عواملی که موجب روند نزولی قیمت زغال سنگ شده اند کافی نیست. بهترین پیش بینی می تواند این باشد که روند نزولی آرام تر گردد. از این رو بر خلاف وعده های انتخاباتی ترامپ روند نزولی صنعت معدن امریکا ادامه خواهد داشت.

منبع: mining.com

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۲۵۶
کد خبر : ۳۴,۸۶۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید