به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پروژه های توسعه معادن سنگ آهن دنیا رو به اتمام و جدی تر شدن خطر تنزل قیمت

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- برنامه های افزایش ظرفیت تولید شرکت های معدنی بزرگ دنیا با رکود چین در تناقض می باشد ولی این شرکت ها امیدوارند تقاضای اقتصادهای نوظهور به کمک آنها خواهد آمد. به گزارش ایفنا، در نقاطی چون جنوب شرق آسیا و هند پتانسیل توسعه ظرفیت تولید فولاد و رونق پروژه های زیربنایی وجود دارد.

تا سال 2025 کشورهای جنوب شرق آسیا ( آسه آن) نیازمند حدقل 110 میلیارد دلار در سال برای پروژه های زیربنایی خود هستند.

هند نیز که برخی آن را چین دوم نیز می نامند با سه برابر شدن تولید فولاد تا سال 2025روبرو خواهد بود که برای پاسخگویی به  رونق زیرساخت ها و ساخت و ساز مسکن است. هند تا سال 2021 تا 46 میلیون تن از نیاز خود به سنگ آهن را از واردات تامین خواهد کرد چون هزینه تولید داخلی بالاست و در نقاط اصلی تولید کننده سنگ آهن هند مشکل تولید نیز وجود دارد.

اخیرا بی اچ پی بیلیتون سومین تولید کننده بزرگ سنگ آهن دنیا اعلام کرده که چین تا سال 2025 تولید فولاد را 20 درصد بالا می برد.

 ولی تحلیل های عمیق تر آمار دیگری دارند. اول این که به گزارش متال اکسپرت تنها 8.2 میلیون تن از ظرفیت تولید جدید در جنوب شرق آسیا شانس واقعی برای راه اندازی دارند. چون زیرساخت ها ضعیف است، هزینه تامین گاز بالاست و تعرفه های نرخ آب و حمل و نقل گران قیمت نیز هزینه تولید را بالا برده و قدرت رقابت با چین را نخواهند داشت.

دوم این که هند تاکنون تلاش زیادی کرده واردات سنگ آهن را کاهش دهد به طوری که سال مالی 2015 با 63 درصد کاهش به 5.6 میلیون تن رسید چون عرضه داخلی آن مازاد دارد. همچنین گزارش ها نشان می دهد هند تا سال 2017 سومین تولید کننده بزرگ سنگ آهن دنیا خواهد شد چون معادن آن پس از سال ها تعلیق شروع به کار مجدد کرده اند.

دیگر این که رکود چین قابل انکار نیست و کاهش تولید فولاد آن بدون شک به همه شرکت های معدنی آسیب می زند البته شاید بتوان شرکت های معدنی بزرگ را استثنا دانست.

منبع: IIMA

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۷۱۸
کد خبر : ۳۵,۳۶۱
کلیدواژه ها: سنگ آهن پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید