به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تخفیف ۹۰۰ میلیاردی به بانک صادرات

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)-  بر اساس نامه بانک مرکزی در ۱۰ آبان ماه، در صورت‌های مالی اصلاح شده سال ۹۴ بانک صادرات که در دوم آذر ماه منتشر شده است، ثبت اصلاحی ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سود و وجه التزام (جریمه دیرکرد) مطالبات از دولت به ۱۰۰ میلیارد و ۹۰ ملیون تومان کاهش یافته و همین مساله موجب شده زیان بانک صادرات از ۲۸۴۶- میلیارد تومان به ۱۹۶۷- میلیارد تومان برسد.

البته در صورتی این رقم کاهش می یابد که دولت به عنوان طرف قرارداد با بانک صادرات، بازپرداخت جریمه دیرکرد و سود شناسایی شده را پذیرفته باشد، ولی دولت هیچ اعتباری برای بازپرداخت وجه التزام یا جریمه دیرکرد در بودجه‌های سنواتی در نظر نگرفته و اعتباری هم از محل تسعیر دارایی‌های ارزی بانک مرکزی به بانک‌ها پرداخت نکرده است.

این بانک باید ۲۵۰ میلیارد تومان بابت مطالبات مشکوک الوصول و ۳۹۰ میلیارد تومان برای ذخایر اکچوئری و ۱۴۶ میلیارد تومان بابت صندوق ضمانت سپرده‌ها منظور کند.

بانک مرکزی در بند دیگری ثبت اصلاح ۱۸۹۷ میلیارد تومان سود شناسایی شده در خصوص واگذاری ۵۰ درصد از سهام با نام متعلق به آن بانک در شرکت نیشکر و صنایع جانبی به شرکت آرمان صادرات سپهر را مورد تاکید قرار داده است.

منبع: فارس

۱۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : ۳۶۹
کد خبر : ۳۶,۶۱۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید