به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش واردات سنگ آهن به چین ادامه دارد!!

پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا)- چین سال گذشته یک میلیارد تن سنگ آهن وارد کرد و انتظار می رود سال های آتی این رقم بالاتر نیز برود. سال 2016 آمار دقیق واردات سنگ آهن یک میلیارد و 24 میلیون تن بود که 7 درصد رشد سالانه داشت. یه طور کلی یک دلیل اصلی برای این روند وجود داشت. به گزارش ایفنا، سال 2016 همه چیز در چین آن طور که باید نبود. برخلاف انتظارات، دولت چین رکورد جدیدی در اعطای اعتبارات به یوان داشت تا بازار مسکن را رونق بخشد. در نتیجه بهبود تقاضای فولاد، افزایش تولید فولاد و رشد تقاضای سنگ آهن را در پی داشت. از طرفی معادن چینی که به تدریج در حال محو شدن بودند. تنها صادرکننده های سنگ آهن به چین توانستند از این رونق بهره مند شوند.

حال تحلیل گران معتقدند واردات سنگ آهن به چین باز هم بالا می رود. اگر چه پیش بینی های مثبت از آینده چین کمی دشوار به نظر می رسد. هزینه پایین تولید شرکت های معدنی بزرگ دنیا به ویژه در برزیل عرضه سنگ آهن را بالاتر می برد و از طرفی معادن چینی نیز ناپدید می شوند. همچنین کیفیت بالای سنگ آهن وارداتی نیز گزینه دیگری است که به افزایش واردات کمک می کند چون سنگ آهن خلوص بالا آلایندگی کمتری دارد. کاهش آلودگی هوا نیز برای چین از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی حیاتی تر شده است.

برآورد شده واردت سنگ آهن به چین سال 2017 تا 0.8 درصد و سال 2018 تا 0.2 درصد رشد خواهد داشت در حالی که میزان تولید فولاد چین 2.2 درصد در سال جاری پایین می آید چون مبارزه با مازاد ظرفیت تولید ادامه دارد. از طرفی افت ارزش یوان واردات را پر هزینه تر می کند. حال سوال این است که اگر چین افزایش عرضه را مصرف نکند چه خواهد شد؟

منبع: metal expert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۷ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۶۳۰
کد خبر : ۳۷,۵۶۵
کلیدواژه ها: سنگ آهن پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید