به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عرضه ورق سی آی اس به اروپا محدود می شود؟؟

پایگاه خبری فولاد ایران - در خلال بررسی های آنتی دامپینگ حوزه یورو در مورد واردات ورق گرم از 4 کشور که روسیه و اوکراین نیز شامل آن بوده اند، کمیسیون اروپایی پیشنهاد داد حداقل قیمت مشخصی تعیین شود و همچنین تعرفه جداگانه ای برای هر عرضه کننده اعمال شود اگر از قیمت فوق کمتر پیشنهاد دادند. به گزارش فولاد ایران،  فعالان بازار در مورد منصفانه بودن این تصمیم نظرات مختلفی دارند ولی در هر حال به نظر نمی رسد این راهکار موجب شود عرضه کننده های سی آی اس از بازار اروپا دور بمانند.

ظاهرا حداقل قیمت تعیین شده 472.27 یورو هر تن تحویل مرزهای اروپا می باشد. اگر قیمت معاملات ورق گرم وارداتی از این سطح بالاتر باشد عرضه کننده ها از پرداخت تعرفه های اضافی معاف می شوند. در غیر این صورت باید 5.5 تا 33 درصد بسته به عرضه کننده تعرفه بدهند. این روش هم از بازار داخلی اروپا حمایت می کند و دیگر اینکه درها را به روی بازار واردات کاملا نمی بندد و امکان معامله وجود خواهد داشت.

در این بین کارخانه سوراستال با تعرفه 5.3 درصدی بهترین فرصت را برای گسترش حضور خود در بازار اروپا دارد. کارخانه ان ال ام ک و متینوست نیز باید به ترتیب 15 و 19.4 درصد تعرفه بپردازند. بیشترین تعرفه برای ام ام ک بسته شد که 33 درصد است. در هر حال هنوز خیلی زود است نظر بدهیم این کارخانه ها نمی توانند در اروپا فعالیت بیشتری داشته باشند چون همه چیز به روند بازار داخلی اروپا بستگی دارد.

قابل ذکر است هنوز تصمیم نهایی در مورد این مسئله اعلام نشده و اتحادیه اروپا در اکتبر آن را اعلام می کند. در حال حاضر نیز مشغول جمع آوری پیشنهادها و نظرات هستند.

منبع: metal expert

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۴ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۴۳۷
کد خبر : ۴۰,۵۱۸
کلیدواژه ها: ورق پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خری

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید