به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صندوق بین المللی پول: وقت آن رسیده به ارزهای دیجیتال توجه جدی داشته باشیم

پایگاه خبری فولاد ایران – کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول هشدار داده است که زمان آن رسیده بانک های مرکزی کشورهای مختلف و قانونگذاران به ارزهای دیجیتال جدی تر نگاه کنند. موسسات مالی در سطح دنیا با بی توجهی به این محصولات مالی با تکنولوژی جدید و نوظهور در واقع ریسک بالایی را به جان می خرند چرا که این تکنولوژی جدید در حال تکان دادن خدمات مالی و سیستم های پرداخت پول جهانی هستند.

به گزارش فولاد ایران،  لاگارد  پیش بینی کرده در این راستا شاید اختلالات عظیمی مشاهده شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا با نظر جی پی مورگان در مورد این که "بیت کوین" یک " کلاه برداری "  است موافق است یا نه این طور پاسخ داد که لازم است که نگاه گسترده تری به مفاهیم گسترده تکنولوژی هایی همچون ارزهای دیجیتال داشته باشیم. به نظر وی نباید هر آنچه که با ارز دیجیتال در ارتباط است را به نوعی تقلب و کلاه برداری بدانیم.

لاگارد این احتمال را که صندوق بین المللی پول ارز دیجیتال مخصوص خود را داشته باشد انکار نکرد. اس دی آر ( SDR) ارزی است که صندوق بین المللی پول ایجاد کرده تا از آن به عنوان یک دارایی بین المللی استفاده شود. این ارز می تواند از تکنولوژی مشابه ارزهای دیجیتال بهره ببرد. آنچه اهمیت دارد این است که معین شود این ارز چطور از تکنولوژی برای کارآمدی بیشتر و کم هزینه تر بودن بهره ببرد. صندوق بین المللی پول در تلاش است تا نقشی در نظم دادن به صنعت فین تک ( کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی) داشته باشد. تاکنون هم فین تک اختلالاتی در صنعت خدمات مالی ایجاد کرده چرا که تکنولوژی های جدید هزینه معاملات مالی را پایین می آورند. در هر حال شکی نیست تکنولوژی به کمک سیستم بانکی آمده و خدمات بانکی را در دسترس تر می نماید.

منبع: CNBC

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۸۸۸
کد خبر : ۴۱,۵۵۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید