به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قابل توجه مودیان مالیاتی

پایگاه خبری فولاد ایران - برابر آخرین ضوابط ابلاغی از ناحیه سازمان امور مالیاتی در مورد آنچه که ذیلاً می آید الزامی به صدور صورتحسابنخواهد بود .

 

💠 صاحبان مشاغل گروه سوم با پیش شرط عدم شمولِ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا سقف ۵% ارزش معاملات کوچک الزامی به صدور صورت حساب نخواهند داشت.

 

🔘 براساس بخشنامه‌ی سازمان امور مالیاتی، در صورتی که صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع آیین نامه ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نباشند ، برای معاملات خود تا سقف ۵% حد نصاب معاملات کوچک موضوع تبصره ۳ قانون برگزاری مناقصات، الزامی به صدور صورت حساب نخواهند داشت.

 

فلذا در معاملات با ارزش کمتر از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ( ۵% حد نصاب معاملات کوچک در سال ۱۳۹۷ ) نیازی به ارائه کد اقتصادی طرفین (خریدار و فروشنده) نبوده و معاملات فصلی با این شرایط به صورت تجمیعی قابل ارائه به سازمان مالیاتی می‌باشد.

 

ضمناً در این بخشنامه تاکید شده است ، مفاد این حکم ( عدم لزوم به صدور صورتحساب ) در موارد درخواست صدور صورت حساب از سوی خریدار جاری نمی‌باشد و البته اینکه رعایت ساختار صورت حساب موضوع این ماده برای این گونه صورت حسابها الزامی نخواهد بود.

حمید محمدی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۷۷۸
کد خبر : ۴۳,۹۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید