به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فولادسازان چینی و محدودیت های کاهش تولید تابستانی

پایگاه خبری فولاد ایران - حساسیت های دولت چین برای کاهش آلودگی هوا با توجه به سیاست های جدیدش بی سابقه است. از اوایل ماه جاری میلادی چین برنامه  استراتژی کنترل آلودگی هوا تا 2020 را اعلام کرده است که شامل افزایش برنامه های کاهش تولید زمستانه کارخانه ها از 28 شهر سال گذشته به 80 شهر می باشد. همچنین حمل سنگ آهن و زغال سنگ با کامیون  از بنادر اصلی کشور نیز تا سال 2020 به کل ممنوع خواهد شد.

به گزارش فولاد ایران، حال در این راستا تانگشان بزرگترین شهر تولید فولاد چین در استان هبی به تولید کننده های فولاد و کک دستور داده نه تنها باید در زمستان تولید را کاهش دهند بلکه در تابستان نیز با این محدودیت ها روبرو هستند. این محدودیت ها برای 6 هفته از 20 جولای تا 31 آگوست سال جاری اعمال خواهد شد. مارس تا نوامبر 2018 نیز این تولید کننده ها 10 تا 15 درصد کاهش در تولید اجباری خواهند داشت. گرچه برنامه کاهش تولید تابستان دقیقا اعلام نشده ولی احتمالا تولید فولاد تا 150 هزار تن در روز کاهش خواهد داشت. در واقع کارخانه ها با توجه به  میزان آلایندگی با حداکثر 50 درصد کاهش در تولید روبرو خواهند بود. ظاهرا خطوط تولیدی که تجهیزات سولفورزدایی و نیتریت زدایی نصب نکرده باشند باید تولید را کاهش دهند. مقامات این شهر چین در تلاشند آلاینده های دی اکسید سولفور را تا 31 درصد، دی اکسید نیتروژن را تا 21 درصد و مونوکسید کربن را تا 24 درصد تا پایان آگوست سال جاری در مقایسه با نیمه نخست سال 2018 کاهش دهند.

همچنین اعلام شده تعداد فولادسازان شهر تانگشان تا سال 2020 نصف خواهد شد. در این شهر 64 کارخانه که سال گذشته 92.7 میلیون تن تولید داشتند و 11 درصد کل تولید فولاد چین را در بر دارد فعال هستند. تا سال 2020 تعداد کارخانه ها کمتر از 30 عدد خواهد شد و همچنین تا سال 2025 قرار است تعداد کارخانه های فولاد سازی این شهر به 25 عدد برسد.

منبع: steel mint

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۵۳۳
کد خبر : ۴۴,۷۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید