به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

"چک، مثل حلب، مثل ۲۰ درصد"

پایگاه خبری فولاد ایران - یکی از مهمترین موانع رشد اقتصاد و رونق کسب و کار در کشور، وضعیت #چک است. تا جاییکه طبق اظهارات مسئولان قضایی کشور، بین بیش از ۱۵ میلیون پرونده قضائی تلنبار شده مردم، رتبه دوم متعلق به دعواهای چک است. سال‌های اخیر بخاطر رکود اقتصادی، عدد چک‌های برگشتی، آنقدر افتضاح شده که دولت کلا آمارش را محرمانه کرده و اعلام نمی‌کند.

 

♦️جالب اینکه بین آن چندمیلیون پرونده چک‌های برگشتی، فقط ۴ درصد مردم به دادگاه مراجعه می‌کنند و به محاکم قضایی برای احقاق حق امیدوارند. مابقی یا شرخر می‌گیرند یا عطایش را به لقایش می‌بخشند یا یک‌جوری مصالحه می‌کنند. خیلی‌ها معتقدند اگر نیروی قوه قضائیه ۵ برابر مقدار کنونی هم بشود نمی‌تواند به این حجم از پرونده‌های مرتبط با چک رسیدگی کند. مگر اینکه قانون چک اصلاحات اساسی بشود که اصلا به قوه قضائیه نیاز نشود یعنی مشکل آب گل‌آلود از سرچشمه حل بشود. و ...

 

♦️اما اینهمه ماجرا نیست...

چندنفر از بچه‌های #عدالتخواه قریب ۲ سال از عمر‌شان را روی قانون چک بعنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات اقتصاد ایران گذاشتند. با طراحی یک سامانه حرفه‌ای کل سیستم بانکی کشور را به سامانه صدور یکپارچه چک (صیاد) متصل کردند و توانستند یکی از به‌روزترین و بی‌نقص ترین قوانین چک در دنیا را در کشورمان بوجود بیاورند. با رفت و آمد به مجلس و لابی با نماینده‌ها تصویبش را هم گرفتند. ایرادات شورای نگهبان را برطرف کردند و دست آخر چند روز پیش قانون‌شان با امضای رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

( متن کامل قانون: yon.ir/WKZzq )

 

♦️برداشتن سنگ به این بزرگی از جلوی پای پیشرفت کشور توسط چند جوان را بدون اغراق شاید بتوان با کار جوان‌هایی که غنی‌سازی ۲۰ درصد را به ارمغان آوردند یا آن دسته از جوانهای ایرانی که فتح تاریخی حلب را طراحی کردند مقایسه کرد. مهم نیست که خبر به این مهمی در بین خبرهای این روزهای کشور گم شد. مهم اینست، با این قانون مترقی سال‌ها خواهد گذشت، روزهای خوبی از اقتصاد کشور خواهد آمد که این حجم از مشکلات امروز چک برای همه خاطره بشود. مردم به اینروزها خواهند خندید.

۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : ۴۸۸
کد خبر : ۴۸,۰۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید