به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چه اتفاقی برای USD/JPY افتاد؟

پایگاه خبری فولاد ایران - دیشب یکباره و در عرض چند دقیقه جفت ارز دلار امریکا به ین ژاپن ۳۰۰ پیپ ( که برابر سه سنت می شود) سقوط کرد و روز دوم ژانویه این جفت ارز این پیغام را به سرمایه گذاران داد که در سال ۲۰۱۹ مراقب باشید، نوسانات عجیب و غریب زیاد خواهد بود. در متن بالا هم دیروز اشاره داشتم که ین ژاپن در سال ۲۰۱۹ بسیار قوی خواهد شد و حرکت دیشب نشان داد که این مساله جدی است.

نکته جالب این است که هیچ اتفاق عجیب و متفاوتی هم نیفتاد. گذشته از اینکه آمارهای چین در دو روز پیش خوب نبود، امروز یکباره اپل اعلام کرد که میزان تولید و فروش محصولاتش در سال ۲۰۱۹ کاهش می یابد. چون بیشتر محصولات اپل در بازارهای EM تولید می شود، این گفته به یکباره ارزهای مرتبط با چین ر ا دچار التهاب کرد. دلار استرالیا در اوایل سال جدید میلادی ۲/۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

البته در این مواقع مشکلات پردازش کامپیوتری قیمتها وقتی که سرعت تغییر قیمت بالا است را نباید نادیده گرفت. از آن گذشته در اوایل ژانویه بازارهای با حجم کم انجام می شود و یک خبر می تواند اثر بیشتر از زمانی که حجم معاملات بالا است، بر روی بازار داشته باشد. 

 

 پیش بینی می شود که این روند کما بیش در سال ۲۰۱۹ همچنان ادامه پیدا کند. بدون تردید التهابات سیاسی و اقتصادی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ بیشتر خواهد بود و این مساله برای صادر کنندگان ، وارد کنندگان ، سرمایه گذاران در بازارهای بین المللی بسیار مهم است و لازم است در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند.

یک نوسان ارزی ممکن است سود یکماه صادرات و یا واردات را از بین ببرد و یا دو برابر کند.

مرتضی ایمانی راد

۱۹ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۵۰۸
کد خبر : ۴۸,۲۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید