به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درخواست ترامپ از چین برای حذف تعرفه های کشاورزی

پایگاه خبری فولاد ایران - یک روز بعد از صحبت های ترامپ، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری امریکا اعلام کرد که دولت امریکا معامله ای که شامل تغییرات ساختاری قابل توجهی در اقتصاد چین نباشد، را نمی پذیرد. او گفت: ما احتیاج به یک مکانسیم اجرایی داریم که به امریکا اجازه دهد اگر چین قوانین را نقض کرد، اقدامات یک جانبه انجام دهد.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا از چین خواسته تا فورا تمام تعرفه های کشاورزی روی کالاهای ایالات متحده از جمله، گوشت گاو، گوشت خوک را حذف کند. او در این میان به پیشرفت مذاکرات تجاری بین دو کشور اشاره کرده است.

 

در قالب یک تقاضا، ترامپ توئیتی منتشر کرد با این مضمون که از افزایش تعرفه های ایالات متحده برای کالاهای چینی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد در تاریخ اول مارس خودداری کرده است.

 

چین سال گذشته، تعرفه های مقابله ای روی محصولات کشاورزی امریکا اعمال کرده بود. سویا و همچنین گوشت گاو و خوک و مرغ در اولین دسته از کالاهایی قرار داشتند که مشمول تعرفه های مقابله ای چین شدند. این تعرفه ها روی وارداتی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار از ماه جولای اعمال شد که مشمول ۲۵ درصد عوارض گمرکی شد.

 

هنوز مشخص نیست که تاثیر تقاضای ترامپ در مذاکرات جاری چه است. مقامات امریکایی در حال تهیه یک معامله تجاری نهایی هستند تا ظرف چند هفته آینده به امضای ترامپ و شی جینپینگ برسد.

 

ترامپ در گفتگو با گزارشگر «هانوی» بعد از نشست با کیم جونگ اون، اعلام کرد: گفتگو با چین به خوبی پیش می رود و ما در حال انجام کاری ویژه هستیم.

 

اگر چینی ها تعرفه ها را حذف کنند، این احتمالا به نفع بازارهای تولیدی امریکا خواهد بود که در جنگ متقابل به سر می برند. محصولات سویا، گوشت خوک و محموله های اتانول در میان این عوارض گمرکی با مشکل مواجه شده اند. چین مقصد اصلی بسیاری از بازارهای بزرگ کشاورزی است.

 

کشاورزان و قانونگذاران مدت هاست که تعرفه ها را نامطلوب شمرده اند. طی این مدت، اقتصاد کشاورزی ایالات متحده تحت فشار کاهش قیمت محصولات کشاورزی قرار داشت.

 

در ماه دسامبر، بعد از اینکه چین اعلام آتش بس تجاری با ایالات متحده را اعلام کرد، خرید سویا امریکایی از سر گرفته شده بود. سونی پردو، وزیر کشاورزی چین هفته گذشته اعلام کرده بود که خرید بیشتر سویا در حال انجام است.

 

پایان دادن تعرفه ها با یک پیشنهاد از سوی پکن همراه است. این توافق هم خرید ۳۰ میلیارد دلار اضافی از محصولات کشاورزی امریکا از جمله ذرت، سویا و گندم از سوی چین عنوان شده است. این موضوع بخشی از توافق احتمالی گفته می شود.

 

اما از طرف مقابل، یکسری سیگنال های متضاد مطرح می شود. استیون منوچین، وزیر خزانه داری، چند روز پیش اعلام کرد که دو کشور در حال کار روی سند 150 صفحه ای هستند که به توافقی بسیار دقیق تبدیل شود. او همچنین اخطار داد که ما هنوز کار بیشتری برای انجام دادن داریم.

 

اما همین موضوع هم زیاد ادامه پیدا نکرد. یک روز بعد از صحبت های ترامپ، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری امریکا اعلام کرد که دولت امریکا معامله ای که شامل تغییرات ساختاری قابل توجهی در اقتصاد چین نباشد، را نمی پذیرد. او گفت: ما احتیاج به یک مکانسیم اجرایی داریم که به امریکا اجازه دهد اگر چین قوانین را نقض کرد، اقدامات یک جانبه انجام دهد.

 

بلومبرگ فارسی✔️

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۳۵۳
کد خبر : ۴۹,۲۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید