به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تبدیل جنگ تجاری چین و امریکا به جنگ ارزی

پایگاه خبری فولاد ایران –گفته می شود جنگ تجاری بین چین و امریکا طی دو تا سه سال آینده به جنگ ارزی تبدیل خواهد شد. ظاهرا کاخ سفید فدرال رزرو را جهت پیروی از سیاست ارزی تحت فشار قرار داده که نتیجه آن می تواند در روند نرخ دلار موثر باشد. تغییر روش 180 درجه ای فدرال رزرو از سخت گیری های متعصبانه تا کاهش نرخ بهره و تسهیل سیاست های پولی می تواند تاییدیه بر این فشار باشد. کریستین گاتیکر، استراتژیست متخصصی است که می گوید فضای ژئوپولیتیک اخیر اهداف جدیدی را برای فدرال رزرو بوجود آورده که از جمله آن می توان به حفظ "فضای منظم اقتصادی" اشاره کرد. فدرال رزرو با استفاده از اختیارات جدید خود می تواند از عهده این فشار نیز بربیاید حتی اگر وضعیت جنگ تجاری حادتر شود. بنابراین، تضعیف دلار از نقطه نظر امریکا امری حمایت شده است و می تواند امریکا را از جنگ تجاری به سمت جنگ ارزی سوق دهد.

به گزارش فولاد ایران، جنگ ارزی زمانی آغاز می شود که کشوری عمدا ارزش ارز خود را در جهت تحریک اقتصاد کشورش کاهش بدهد. این در حالی است که رییس جمهور ترامپ سایر کشورها از جمله چین را متهم به دست کاری در نرخ ارز در جهت دستیابی به مزایای رقابتی ناعادلانه کرده است. ماه گذشته، وزارت بازرگانی امریکا اعمال قانون جدیدی در جهت مقابله با کشورهایی پیشنهاد داد که نرخ ارز خود را در برابر دلار در جهت بهره وری از بازار امریکا کاهش می دهند. این قانون ممکن است مشمول واردات ژاپن، کره جنوبی، هند، آلمان و سوئیس باشد. این کشورها همراه با چین در لیست نظارت ارزی وزارت خزانه داری امریکا قرار دارند. این نظارت شامل مداخلات بازار ارز، رقم بالای مازاد حساب بین المللی و رقم بالای مازاد تجارت دوجانبه است.  

لازم به ذکر است سازمان ملل در گزارش اخیر خود نسبت به تنش های شدید تجاری هشدار داد و اعلام کرد "ورود به جنگ ارزی می تواند در روند بدهی های دلاری اختلال ایجاد نماید."

منبع: RT  

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۵۳۲
کد خبر : ۵۱,۰۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید