پایگاه خبری فولاد ایران - پیشبینی شده در حالی که چین به استفاده از موتورهای آهنربایی دائم در خودروهای برقی خود ادامه میدهد، اما اروپا تلاش میکند تا استفاده از مواد مغناطیسی و بهویژه عناصر خاکی کمیاب را کاهش دهد.
در واقع این تاکتیک اتحادیه اروپا مبتنی بر استراتژی گستردهتری با هدف محافظت از صنایع خود در برابر نوسانات احتمالی قیمت است. چرا که چین با توجه به انحصار فعلی آن بر عرضه عناصر خاکی کمیاب قدرت بازار را در دست دارد. از سال 2011، این غول آسیایی صادرات عناصر خاکی کمیاب را محدود کرده و بازار جهانی شاهد افزایش قیمت تقریبی 750 درصدی و 2000 درصدی برای نئودیمیم و دیسپروزیم بوده است.
به گزارش فولاد ایران، البته علیرغم تلاشهای اروپا، تولید آهنربای دائم با توجه به راندمان بالای آن به طور کامل متوقف نخواهد شد. در واقع، در سال 2020، 77 درصد از بازار خودروهای برقی از موتورهای آهنربایی دائمی استفاده می کردند، نسبتی که در پنج سال گذشته نسبتاً ثابت مانده است.
منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان