به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا طلا سرمایه گذاری بسیار متفاوتی نسبت به ارزهای دیجیتال است؟

پایگاه خبری فولاد ایران – طلا و ارزهای دیجیتال اغلب با هم مقایسه می شوند. اما طلا، چیزی که می توانید نگه دارید، با ارزهای دیجیتال غیر ملموس و غیر ملموس بسیار متفاوت است.


تنوع تقاضا و کاربرد
طلا تقریباً با هر دارایی دیگری متفاوت است زیرا به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سرمایه گذاران و بانک های مرکزی صاحب طلا هستند تا بازدهی داشته باشند و از ثروت خود محافظت کنند. جواهرات بخش عمده ای از تقاضای طلا را تشکیل می دهند. طلا همچنین یکی از اجزای کلیدی وسایل الکترونیکی از تلفن همراه گرفته تا تلویزیون است.
از آنجایی که طلا کاربردهای متعددی دارد، قیمت آن می تواند انعطاف پذیرتر از قیمت بسیاری از دارایی های دیگر باشد. زمانی که بازارهای مالی تحت فشار هستند، سرمایه گذاران طلا را به عنوان دارایی امن می خرند. زمانی که اقتصادها خوب هستند، مصرف کنندگان جواهرات طلا و لوازم الکترونیکی بیشتری می خرند.
اما تقاضای کریپتوکارنسی تنوع کمتری دارد. وقتی در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می کنیم، به آمار بیت کوین اشاره می کنیم، زیرا این ارز دارای بیشترین ارزش بازار در بین تمام ارزهای دیجیتال است.
تقاضا برای ارزهای دیجیتال در مقایسه با طلا که به دلایل زیادی خریداری می شود، تا حد زیادی به سرمایه گذاری محدود می شود.
برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به احتمال زیاد کریپتوها را در مقایسه با طلا به‌عنوان سرمایه ای با ریسک بالا، بازده بالا و سوداگرانه نگاه می‌کنند. کریپتوها می توانند نوسانات قیمت زیادی را تجربه کنند.


تولید و مالکیت متنوع
تولید و مالکیت طلا متنوع است. طلا در سراسر جهان استخراج می شود. مالکیت آن متنوع است. تقریباً 50 درصد از  موجودی طلا و جواهرات خزانه داری امریکا متعلق به سراسر جهان است، در حالی که بیش از 20 درصد آن به عنوان شمش طلا و سکه طلا در اختیار سرمایه گذاران است.


قدرت محاسباتی و مالکیت
قدرت محاسباتی و مالکیت ارزهای دیجیتال کمتر گسترده است. در سال 2021، نهادها در پنج کشور به طور متوسط 80 درصد از قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین را کنترل کردند. مالکیت بیت کوین نیز بسیار متمرکز است. فقط 2 درصد از دارندگان بیت کوین، 95 درصد از کل بیت کوین های موجود را دارند.


رفتار متفاوت سرمایه گذاری
طلا و بیت کوین به عنوان سرمایه گذاری رفتار متفاوتی دارند. زمانی که بازارهای سهام تحت فشار هستند، طلا به خودی خود به سرمایه امن تبدیل می شود. بیت کوین اما از این الگو پیروی نمی کند. برای مثال، از نوامبر 2021 تا مه 2022، ارزش بیت کوین بیش از نصف شد، زیرا شاخص S&P 500 و نزدک هر دو کاهش یافتند. در مقابل، طلا ثابت ماند.
از آنجایی که ارزهای رمزنگاری شده بسیار پر نوسان‌تر از طلا هستند، تحلیل ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذارانی که صاحب ارزهای دیجیتال هستند، از افزودن طلا به دارایی خود سود می‌برند تا ریسک‌های کلی را کاهش دهند و بازده اساسی بلندمدت را افزایش دهند.


منبع: فایننشال تایمز

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۳۸۴
کد خبر : ۶۲,۶۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید