به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی روند صعودی قیمت طلا

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت طلا به دلیل کاهش نرخ‌های بهره و نگرانی‌های رکودی که نقش آن را به عنوان یک دارایی امن بالا می‌برد، در مسیر صعود به بالاترین حد خود در سال 2024 است.
بر اساس داده‌های Refinitiv، قیمت لحظه‌ای طلا در 7 آگوست 2020 به رکورد 2072.5 دلار در روز رسید. تحلیلگران می گویند که قیمت ها می تواند از این سطح فراتر هم برود.
بارت ملک، مدیر عامل و رئیس استراتژی کالای جهانی، گفت: «من می بینم که طلا در اواخر سال 2023 و اوایل سال 2024 به بالاتر از 2100 دلار می رسد.»
به گزارش فولاد ایران، هر اونس طلا آخرین بار با قیمت 1912.26 دلار معامله شد.
احتمالا سال 2024 زمانی است که می بینم طلا در حال رسیدن به اوج های جدید و فراتر از آن است.
ملک در گزارش اخیر خود نوشت: طلا در 12 ماه گذشته نسبت به سایر طبقات دارایی های اصلی بهتر عمل کرده است و آن را به توانایی فلز زرد در مقاومت در برابر افزایش نرخ بهره و ارزش آن به عنوان یک شرط مطمئن در برابر تورم نسبت می دهد.
دیوید نوهاوزر، بنیانگذار Livermore Partners، گفت: "هدف من تا پایان سال 2024 2500 دلار است. بیشتر اینها به این واقعیت مربوط می شود که نیروهای رکودی ممکن است از اواخر امسال قدرت بگیرند و در سال 2024 به قدرت برسند." نوهاوزر گفت که انتظار دارد رکود تورمی در اقتصاد جهانی در چند سال آینده ادامه یابد زیرا تورم بین 3 تا 5 درصد کاهش می یابد.
طلا در دوره‌های عدم اطمینان اقتصادی مانند رکود و رکود تورمی به دلیل جایگاه آن به عنوان یک ذخیره قابل اعتماد، عملکرد خوبی دارد و اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده می‌شود.
رندی اسمال وود، مدیرعامل شرکت Wheaton Precious Metals گفت: «من کاملاً مطمئن هستم که ظرف چند سال آینده، شاهد طلای 2500 دلاری خواهیم بود.
هنگ کون هاو، رئیس استراتژی بازارها، اقتصاد جهانی و تحقیقات بازار بانک گفت: "پیش‌بینی می‌شود که محرک کلیدی چشم‌انداز مثبت ما برای طلا، اوج چرخه افزایش نرخ فدرال رزرو و همچنین افزایش ارزش دلار در آینده است." او توضیح داد که زمانی که نرخ بهره متوقف شود و دلار عقب نشینی کند، طلا باید بالاتر معامله شود.
هنگ پیش بینی کرد که طلا تا سه ماهه دوم سال 2024 با قیمت 2100 دلار در هر اونس معامله شود.
قیمت طلا با نرخ بهره رابطه معکوس دارد.
با افزایش نرخ بهره، تقاضا برای طلا کاهش می‌یابد زیرا سرمایه‌گذاری‌های جایگزین مانند اوراق قرضه جذاب‌تر می‌شوند و بازده بهتری را به همراه دارند.
تورم ایالات متحده در ماه ژوئن به کمترین نرخ سالانه خود در بیش از دو سال گذشته رسید و تنها 0.2 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت. فدرال رزرو در ماه ژوئیه افزایش نرخ بهره مورد انتظار را تصویب کرد که هزینه های استقراض معیار را به بالاترین میزان در بیش از 22 سال گذشته رساند.
هنگ خاطرنشان کرد: خرید طلا توسط بانک مرکزی در کنار تقاضای مصرف کنندگان برای این فلز گرانبها "به طور مداوم قوی" بوده است.
هنگ گفت: «ما همچنین شاهد بازگشت تقاضای فیزیکی جواهرات طلا از چین و هند هستیم زیرا هر دو اقتصاد ثبات می‌یابند و مخارج خرده‌فروشی بازده می‌کنند.
بر اساس گزارش ها، کشورهای بریکس، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی نیز به دنبال دور شدن از دلار آمریکا به ارز جدید با پشتوانه طلا هستند.


منبع: CNBC

۲۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۰۲۷
کد خبر : ۶۶,۵۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید