به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دلار قوی، مانع رالی نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- بازار جهانی نفت، عنصر حیاتی موتور اقتصادی جهان، در حال حاضر در یک نقطه اتصال محوری قرار دارد. رویدادهای اخیر باعث تغییرات چشمگیری شده است که بر پویایی عرضه و تقاضا تأثیر می گذارد. به گزارش فولاد ایران، قیمت‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا اخیراً روند صعودی ثابت خود را پشت سر گذاشت و شاخص‌های متعددی حاکی از نوسانات تقاضا در آینده نزدیک است.
به سختی می توان اثرات موجی تصمیمات اتخاذ شده توسط عربستان سعودی و روسیه، دو تا از بزرگترین صادرکنندگان نفت در سطح جهان را نادیده گرفت. اقدام اخیر آنها برای تمدید کاهش داوطلبانه عرضه تا پایان سال، که شامل کاهش 1 میلیون بشکه در روز توسط عربستان سعودی و 300 هزار بشکه در روز توسط روسیه است، تأثیرگذار بوده است. این تصمیم مکمل کاهش ماه آوریل است که تولیدکنندگان اوپک پلاس روی آن توافق کردند و قرار است تا پایان سال 2024 ادامه داشته باشد.
شاخص های اقتصادی و نقش آنها فراتر از تولید، عوامل کلان اقتصادی نیز چشم انداز قیمت گذاری نفت را شکل می دهند. شاخص دلار آمریکا که به عنوان بازتابی از قدرت دلار در برابر سبدی از ارزها عمل می کند، شاهد افزایش بود. همراه با داده‌های اقتصادی ناامیدکننده از منطقه یورو، جایی که رشد به سختی 0.1 درصد در برابر 0.3 درصد پیش‌بینی شده بود، منجر به کاهش تقاضای بالقوه برای نفت خام شد. یک دلار قوی به طور کلی باعث می شود نفت با قیمت دلار برای کسانی که معامله می کنند گران تر شود.


منبع: Oilprice

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۲۸۱
کد خبر : ۶۶,۹۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید