به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فناوری آهن-هوا، راه حل ذخیره انرژی پایدار

پایگاه خبری فولاد ایران- تیم فناوری Form Energy اخیراً کار روی باتری آهن-هوا را تکمیل کرده است که انرژی را از طریق فرآیند زنگ زدگی برگشت پذیر با استفاده از الکترولیت مبتنی بر آب ذخیره می کند. این رویکرد نه تنها نوآورانه است، بلکه نشان دهنده یک تغییر پارادایم در نحوه مشاهده و استفاده عموم و بازار باتری از موادی است که به طور سنتی زباله در نظر گرفته می شود.
به گزارش فولاد ایران، در اقدامی جسورانه و در عین حال درخشان، Form Energy اخیراً برنامه‌های خود را برای یک کارخانه عظیم ۷۶۰ میلیون دلاری اعلام کرده است. این سرمایه‌گذاری قابل توجه بر اعتماد فزاینده به دوام باتری‌های آهن-هوا تأکید می‌کند، همچنین پتانسیل این باتری ها را برای متحول کردن نحوه ذخیره و استفاده از انرژی، به ویژه در زمینه یکپارچه سازی انرژی های تجدیدپذیر و پایداری شبکه، برجسته می کند.
این باتری‌ها، از یکی از رایج‌ترین عناصر روی زمین یعنی آهن استفاده می‌کنند. این همان عنصری است که در همه چیز از آسمان خراش ها گرفته تا ماهیتابه ها استفاده می شود. اکنون، می تواند آینده ما را تقویت کند. وجود آهن در همه جا عاملی کلیدی در جذابیت باتری های آهن-هوا است. در واقع، در دسترس بودن و هزینه پایین آن، آن را به جایگزینی جذاب برای مواد گران‌تر مانند لیتیوم و کبالت تبدیل کرده است.
علاوه بر این، آهن دارای ردپای زیست محیطی قابل توجهی کمتری است، که در تلاش های مداوم برای کاهش تأثیر فناوری بر روی کره زمین بسیار مهم است. به این ترتیب، تغییر به سمت باتری‌های آهن-هوا نشان‌دهنده رویکردی پایدارتر برای ذخیره‌سازی انرژی است – رویکردی که از مواد فراوان و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند. این نه تنها به نفع محیط زیست است، بلکه وابستگی به مواد کمیاب و اغلب از نظر ژئوپلیتیکی حساس را کاهش می دهد و به بازار باتری کمک می کند که می تواند استقلال انرژی و امنیت بیشتری را تقویت کند.
باتری های آهن-هوا می توانند یک روش قابل اعتماد و کارآمد برای ذخیره انرژی اضافی در هنگام تابش خورشید یا باد ارائه کنند، سپس زمانی که تقاضا زیاد است یا منابع تجدیدپذیر کمتر در دسترس هستند، آن را آزاد کنند. این فقط Form Energy نیست که این فناوری را ارئه داده است. اخیرا شرکت ESS Inc.  نوع متفاوتی از باتری آهنی را توسعه داده است و با راه اندازی تاسیسات تولیدی آنها در ویلسونویل، اورگان، واضح است که تیپ باتری آهنی روز به روز قوی تر می شود.


منبع: Oilprice

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۲۲۳
کد خبر : ۶۸,۶۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید