به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد انرژی باد و خورشید در چین برای جبران کاهش زغال سنگ کافی نیست

پایگاه خبری فولاد ایران- در سال 2023، اقتصاد چین 5.3 درصد رشد کرد. این رقم قابل توجهی بود که ارزش جشن گرفتن برای هر کشور دیگری را داشت. با این حال، برای چین، این عدد به طور گسترده به عنوان یک ناامیدی تلقی می شد، حتی اگر فراتر از انتظارات تحلیلگران بود.
در نتیجه این تحولات ظاهراً ناامیدکننده، تحلیلگران انتظار دارند که پکن در سال جاری به شدت به محرک‌های محرک متمایل شود و این به معنای انتشار آلودگی بیشتر است.
به گزارش فولاد ایران، پیوند بین رشد اقتصادی و انرژی ارزان، یک ارتباط دیرینه است که به شدت بر انتشار گازهای گلخانه ای متمرکز است. با این حال، این پیوندی است که نادیده گرفتن آن سخت است.
سال گذشته، آلمان شاهد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود به کمترین میزان در 70 سال گذشته بود. آلمان نیز در سال 2023 وارد رکود شد. در مورد بریتانیا که حداقل به اندازه آلمان در بخش تغییرات آب و هوایی جاه طلب است، نیز انتظار می رود که یک انقباض اقتصادی را برای سال 2023 گزارش کند.
چین نیز در تلاش است و همچنان از نظر ظرفیت تولید بادی و خورشیدی پیشرو است. با این حال، چین همچنین در حال ایجاد ظرفیت های جدید زغال سنگ است که دولت می گوید از آن به عنوان پشتیبان برای انرژی های تجدیدپذیر متناوب استفاده می شود. با این حال، انتظار می رود قبل از آن، زغال سنگ به عنوان سوخت محرک اقتصادی استفاده شود و منجر به انتشار بیشتر شود.
چین علیرغم داشتن بزرگترین ظرفیت باد و خورشیدی در جهان، همچنان به شدت به برق تولید شده از زغال سنگ متکی است، بنابراین اگر اقدامات محرک طبق برنامه عمل کنند، تولید زغال سنگ ممکن است رکورد 5760 تراوات ساعت سال گذشته را بشکند.
سال گذشته چین 217 گیگاوات انرژی خورشیدی و 76 گیگاوات ظرفیت بادی نصب کرد. این افزایش سالانه 55 درصدی در انرژی خورشیدی و باد بود.
گزارش وال استریت ژورنال حاکی از آن است که به لطف افزایش گسترده انرژی باد و خورشید، انتشار گازهای گلخانه ای در چین می تواند زودتر از موعد مقرر به اوج خود برسد. با این حال، ستون رویترز با وجود انتظارات از رشد اقتصادی ضعیف تر در سال جاری، پیش بینی متفاوتی را ارائه می دهد. و این منجر به تولید بیشتر زغال سنگ - و گاز - خواهد شد حتی اگر باد و خورشید در حال گسترش هستند.
نتیجه‌گیری‌هایی که این وضعیت به دست می‌آورد دقیقاً از استدلال‌های مربوط به توانایی باد و خورشید برای جایگزینی کامل هیدروکربن‌ها به عنوان سوخت تولید برق پشتیبانی نمی‌کند.
تولید انرژی باد و خورشید در اروپا رکوردها را شکسته است، اما رشد اقتصادی متوقف شده است و تقاضای انرژی به دلیل تورم قیمت ها ضعیف شده است.
اگر می خواهید رشد اقتصادی داشته باشید، انتشار گازهای گلخانه ای وجود خواهد داشت.


منبع: Oilprice

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۱۹۵
کد خبر : ۶۸,۸۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید