به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ردیابی تورم و نرخ بهره جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران- انتظار می‌رود که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان هزینه‌های استقراض را با کاهش تورم جهانی از بالاترین سطح چند دهه اخیر در بسیاری از کشورها در دو سال گذشته کاهش دهند. برخی از موسسات، به ویژه در بازارهای نوظهور، قبلاً کاهش نرخ بهره را آغاز کرده‌اند، اما پیش‌بینی می‌شود بسیاری از مؤسسات دیگر از جمله فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان در سال جاری به دنبال آن باشند.
به گزارش 
فولاد ایران، ردیاب نرخ تورم و نرخ بهره جهانی فایننشال تایمز یک روایت بصری به روز شده منظم از تورم قیمت مصرف کننده و نرخ های سیاست بانک مرکزی در سراسر جهان ارائه می دهد. این صفحه عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری سیاست‌گذاران در مورد هزینه‌های استقراض را پوشش می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه بانک‌های مرکزی به افزایش قیمت‌ها با افزایش همزمان نرخ‌های بهره واکنش نشان دادند.
هزینه‌های وام‌گیری بالاتر به کاهش سرعت سریع رشد قیمت‌ها کمک کرده است که در طول سه سال گذشته در طول همه‌گیری و جنگ در اوکراین، جهان را فرا گرفته است. در حالی که تورم در اکثر کشورها از اوج خود پایین آمده، بسیاری از سیاست گذاران هشدار داده اند که آخرین مرحله هدف بانک های مرکزی سخت ترین مرحله خواهد بود.
آخرین آمار برای بزرگترین اقتصادهای جهان نشان می دهد که تورم در برخی کشورها به استثنای مواد غذایی و انرژی که معیاری کلیدی برای فشارهای قیمتی است، همچنان بالا است.
افزایش قیمت انرژی عامل اصلی تورم در بسیاری از کشورها در سال های اخیر بود، اما هزینه های گاز و برق اکنون از اوج خود در طول بحران انرژی که پس از حمله روسیه به اوکراین پدیدار شد، عقب نشینی کرده است. قیمت مسکن یکی دیگر از موارد نگران کننده بوده است. هزینه خانه ها در بسیاری از کشورها در طول همه گیری افزایش یافت، اما نرخ بالای وام مسکن منجر به کندی قابل توجهی در رشد قیمت مسکن در تعدادی از کشورها شده است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۳۹
تعداد بازدید : ۲۱۱
کد خبر : ۶۸,۹۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید