به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

موافقان و مخالفان طرح گازی اتحادیه اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران – شاخه اجرایی اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته است تا مصرف گاز را تا 15 درصد تا ماه مارس کاهش دهند، زیرا نگرانی‌ها مبنی بر اینکه روسیه ممکن است در ماه‌های آینده تامین این منبع انرژی برای اتحادیه اروپا را متوقف کند، افزایش می‌یابد.


کمیسیون اروپا اعلام کرد کشورهای عضو باید مصرف گاز خود را از ماه اوت تا مارس 15 درصد در مقایسه با میانگین مصرف خود در مدت مشابه در سال‌های 2016-2021 کاهش دهند. این پیشنهاد برای تصویب نیاز به تایید اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا دارد.


به گزارش فولاد ایران، روسیه در حال حاضر عرضه گاز به اروپا را به میزان قابل توجهی به دلیل امتناع آنها از پیروی از درخواست‌های کرملین برای پرداخت گاز به روبل کاهش داده است. این کشور همچنین ماه گذشته با اشاره به مشکلات فنی، جریانات خود را از طریق خط لوله نورد استریم 1 به 40 درصد کاهش داد.


علیرغم عدم قطعیت مداوم در مورد عرضه از روسیه، چندین کشور اتحادیه اروپا مخالفت خود را با پیشنهاد اتحادیه برای کاهش مصرف گاز ابراز کرده اند. انتظار می‌رود پیشنهاد اتحادیه اروپا با مقاومت سایر کشورهای عضو از جمله لهستان که تاسیسات ذخیره‌سازی گاز خود را تا 98 درصد ظرفیت خود پر کرده است و مجارستان که به شدت به واردات انرژی روسیه وابسته است، مواجه شود.


با این حال، چندین کشور دیگر مانند دانمارک، اتریش، ایتالیا، سوئد و آلمان همگی برنامه‌های اضطراری را فعال کرده‌اند که در نهایت می‌تواند به جیره‌بندی گاز منجر شود، که نشان می‌دهد ممکن است از این طرح حمایت کنند.


در همین حال، بسیاری از رهبران اروپایی در هفته‌های اخیر به دنبال عرضه گاز جایگزین هستند و به کشورهایی مانند ایالات متحده، قطر، الجزایر، آذربایجان و امارات متحده عربی روی آورده‌اند.


منبع: الجزیره

۱ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۳۸۳
کد خبر : ۶۲,۰۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید