به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امکان مواجهه بانک های چینی با ضرر 350 میلیارد دلاری بحران املاک

پایگاه خبری فولاد ایران – بانک‌های چین در بدترین سناریوی ممکن با زیان 350 میلیارد دلاری وام مسکن مواجه هستند، زیرا اعتماد در بازار املاک این کشور کاهش می‌یابد و مقامات در تلاش برای مهار آشفتگی عمیق هستند.


بحران مارپیچ پروژه های متوقف شده اعتماد صدها هزار خریدار مسکن را کاهش داده و باعث تحریم بازپرداخت وام مسکن در بیش از 90 شهر و هشدارهایی در مورد خطرات سیستماتیک گسترده تر شده است. سوال بزرگ اکنون این نیست که آیا، بلکه این است که این امر چقدر به سیستم بانکی 56 تریلیون دلاری کشور ضربه می زند.
S&P Global Ratings در بدترین سناریو، تخمین زد که 2.4 تریلیون یوان (356 میلیارد دلار)، یا 6.4 درصد از وام های مسکن، در معرض خطر هستند در حالی که Deutsche Bank AG هشدار می دهد که حداقل 7 درصد از وام های مسکن در خطر است.


ژیو چن، استاد امور مالی در دانشکده بازرگانی دانشگاه هنگ کنگ، گفت: "بانک‌ها در وسط گیر افتاده‌اند. اگر آنها به توسعه دهندگان کمک نکنند تا پروژه ها را به پایان برسانند، در نهایت ضرر بیشتری خواهند داشت."


به گزارش فولاد ایران، پکن که پیش از این تحت تأثیر بادهای مخالف ناشی از کند شدن رشد اقتصادی، اختلالات کووید و بیکاری بالای جوانان قرار گرفته است، ثبات مالی و اجتماعی را در راس اولویت های خود قرار داده است. تلاش هایی که تاکنون در نظر گرفته شده است شامل یک دوره مهلت در پرداخت وام مسکن و یک صندوق با حمایت بانک مرکزی برای حمایت مالی از توسعه دهندگان است. در هر صورت، انتظار می‌رود بانک‌ها نقش فعالی در برنامه نجات دولت ایفا کنند.


منبع: بلومبرگ

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۴۸۱
کد خبر : ۶۲,۲۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید