پایگاه خبری فولاد ایران - روسیه از زمان حمله به اوکراین که منجر به تحریمهای غرب بر واردات نفت آن شد، صادرات نفت به آسیا را افزایش داده است. برخی از نفت خام و محصولاتی که به آسیا می رود از یک کشتی به کشتی دیگر در آب های بین المللی در سراسر اروپا از جمله خارج از آب های سرزمینی بریتانیا منتقل می شود. سواحل ساوت ولد، سافولک، یکی از معدود مناطق در سراسر بریتانیا است که در آن جابه جایی کشتی به کشتی مجاز است. کشتی ها پس از بارگیری از طریق کانال سوئز به آسیا می روند.
جریانهای در حال تغییر روسیه در حال ایجاد مراکز انتقال جدید برای کشتی به کشتی، از جمله کالاماتا در یونان است که در آن انتقال کشتی به کشتی افزایش یافته است و همچنین در مصر که شاهد افزایش واردات نفت کوره روسیه بوده است.
افزایش نقل و انتقالات کشتی به کشتی (STS) به روسیه کمک می کند تا حجم بیشتری از نفت خود را به آسیا و خریداران اصلی خود در آنجا، چین و هند منتقل کند. این اقدامات تا حد زیادی تحریمهای غرب بر نفت روسیه و تأثیر تحریمهای آتی اتحادیه اروپا بر واردات نفت و محصولات روسیه از طریق دریا را که انتظار میرود در پایان سال اجرایی شود، خنثی میکند.
به گزارش فولاد ایران، تحریمهای غرب تاکنون نتوانسته صادرات نفت روسیه را متوقف کند زیرا مسکو نفت خام و محصولات خود را به خریداران آسیایی خود یعنی چین و هند هدایت میکند.
منبع: Oilprice