به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش آهنگ رشد مشاغل ایالات متحده باعث آرامش فدرال رزرو

پایگاه خبری فولاد ایران – کندی رشد ماهانه مشاغل در ایالات متحده و افزایش نیروی کار باعث شد تا فدرال رزرو به دنبال نشانه هایی مبنی بر سرد شدن اقتصاد باشد، اما اقتصاددانان هشدار می دهند که سومین افزایش متوالی 0.75 درصدی نرخ بهره در اواخر این ماه قابل رد نیست. بزرگترین اقتصاد جهان در ماه آگوست 315000 موقعیت شغلی را به خود اختصاص داد که مطابق با انتظارات اقتصاددانان است. این در مقایسه با 526000 شغل ایجاد شده در ژوئیه است که به کاهش نرخ بیکاری کمک کرده است. تعداد مشاغل اضافه شده در ژوئن نیز از 400000 به 293000 کاهش یافت.


داده‌هایی که توسط اداره آمار کار در روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که حتی در شرایطی که فدرال‌رزرو سخت‌ترین انقباض پولی خود را از اوایل دهه 1980 آغاز کرده است، بازار کار همچنان قوی است. آجای راجادیاکشا، رئیس تحقیقات جهانی در بارکلیز گفت: "من فکر می‌کنم فدرال رزرو از این واقعیت خوشش می‌آید که نرخ مشارکت  نیروی کار افزایش یافته است، اما مشکل بزرگ‌تر برای آنها این است که 300000 شغل در ماه هنوز بسیار سریع است."


در مواجهه با بالاترین سطح تورم در چهار دهه اخیر، بانک مرکزی در حال بحث است که نرخ بهره را تا چه اندازه بالا ببرد و تا چه مدت آن را در سطحی نگه دارد که فعالیت اقتصادی را مهار کند. طی چهار ماه، نرخ بهره فدرال از نزدیک به صفر به بین 2.25 تا 2.50 درصد رسیده است، و بسیاری از مقامات فکر می‌کنند که برای مهار موفقیت‌آمیز تورم، نرخ‌ها باید در مقطعی نزدیک یا بالاتر از 4 درصد افزایش یابد.


اکنون، فدرال رزرو با این سوال مواجه است که آیا باید رشته افزایش نرخ 0.75 درصدی خود را برای جلسه دیگری در اواخر این ماه تمدید کند یا به سرعت کمتری تغییر دهد و در نشست سپتامبر خود تعدیل نیم واحدی را اعمال کند. بیشتر اقتصاددانان بر این باورند که افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر قطعی است، به ویژه با توجه به پیام بسیار جنگ طلبانه ای که ماه گذشته از سوی رئیس جی پاول ارسال شد مبنی بر اینکه بانک مرکزی تا زمانی که ثبات قیمت ها را بازگرداند به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.


پاول همچنین اعتراف کرد که این فرآیند احتمالاً مستلزم یک دوره پایدار رشد کمتر، بیکاری بیشتر و کمی سختی برای خانوارها و مشاغل خواهد بود.


به گزارش فولاد ایران، کارفرمایان هنوز با کمبود گسترده نیروی کار دست و پنجه نرم می کنند، به این معنی که آنها مجبورند برای حفظ کارگران و استخدام نیروی جدید به شدت رقابت کنند. داده‌های منتشر شده در اوایل این هفته نشان می‌دهد که هنوز حدود دو شغل خالی به ازای هر کارگر بیکار وجود دارد که نشان‌دهنده کاهش کمی در بازار کار بسیار فشرده است. به این ترتیب، دستمزدها در سراسر کشور به شدت افزایش یافته است، و نگرانی‌هایی را در مورد یک حلقه بازخورد ایجاد کرده است که به موجب آن شرکت‌ها مجبور می‌شوند برای پوشش این هزینه‌ها مبلغ بیشتری برای محصولات و خدمات خود دریافت ‌کنند.


منبع: فایننشال تایمز

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۴۵۷
کد خبر : ۶۲,۵۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید