به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال طولانی تر شدن وضعیت بد اقتصاد چین

پایگاه خبری فولاد ایران – چین درگیر مشکلات شدید اقتصادی است. رشد اقتصاد آن متوقف شده و بیکاری جوانان به رکورد بالایی رسیده است، بازار مسکن در حال فروپاشی است و شرکت ها با سردردهای زنجیره تامین مکرر دست و پنجه نرم می کنند.


به گزارش فولاد ایران، دومین اقتصاد بزرگ جهان درگیر با تاثیر خشکسالی شدید است و بخش وسیع املاک و مستغلات آن از عواقب بدهی های زیاد رنج می برد. این وضعیت با تبعیت پکن از سیاست سفت و سخت کووید صفر بدتر می شود و هیچ نشانه ای وجود ندارد که امسال تغییر کند.


بر اساس آمارهای دولتی، از اواخر ماه اوت حداقل 74 شهر در سراسر کشور بسته شده بودند که بیش از 313 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است. گلدمن ساکس هفته گذشته تخمین زد که شهرهای تحت تأثیر قرنطینه 35 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهند.


آخرین محدودیت‌ها نشان‌دهنده نگرش سازش ناپذیر چین برای از بین بردن ویروس با سخت‌ترین اقدامات کنترلی، علی‌رغم آسیب است.


برای شی جین پینگ، رهبر چین، حفظ مشروعیت بیش از هر زمان دیگری حیاتی است زیرا او به دنبال انتخاب شدن برای سومین دوره انتخابات حزب کمونیست است. گفته می شود تغییر سیاست های عمده قبل از کنگره حزب بعید به نظر می رسد.


ریموند یونگ، اقتصاددان ارشد چین گفت که اقتصاد در چند ماه آینده به بدتر شدن ادامه خواهد داد. او افزود که با نزدیک شدن به انتخابات کنگره، دولت های محلی مایل تر به اولویت دادن به کووید صفر و خنثی کردن شیوع ویروس خواهند بود. یونگ گفت در این میان، کاهش شدید رشد اقتصاد جهانی نیز نوید خوبی برای رشد چین نیست، زیرا تضعیف تقاضا از بازارهای ایالات متحده و اروپا بر صادرات چین تأثیر می گذارد.


او اکنون انتظار دارد که تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری تنها 3 درصد رشد کند و هدف رسمی 5.5 درصد پکن را با اختلاف زیادی از دست بدهد.


منبع: CNN

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۲۵
تعداد بازدید : ۴۶۹
کد خبر : ۶۲,۶۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید