به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

وقتی یک بانک درهای خود را می بندد

پایگاه خبری فولاد ایران - بانک ها بیشتر از چیزی که انتظار می رود ناپدید می شوند. علیرغم اینکه اغلب به گونه ای طراحی شده اند که شبیه معبدی باشد که از یونان باستان باقی مانده است، اما می آیند و می روند.


به گزارش 
فولاد ایران، در ایالات متحده، تعداد بانک‌ها بین سال‌های 1921 تا 2020 حدود 86 درصد کاهش یافت، که این امر از طریق یک سری رونق، رکود، و پاکسازی انجام شد. جمعیت بانک‌ها در اروپا بین سال‌های 2009 تا 2020 تقریباً یک سوم کاهش یافت، که این تغییر ناشی از بحران واکنش زنجیره‌ای منطقه و تضعیف سودآوری بود.


این اعداد از برخی جهات منعکس کننده نحوه درک و مدیریت ریسک ما هستند. با این حال، ما اغلب نمی بینیم که فاجعه در راه است. افزایش نرخ‌های بهره از نوعی که اخیراً متحمل شد، می‌تواند مانند چرخاندن یک توپ مخرب در یک سیستم مالی باشد. سست شدن مقررات نیز ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.


ناپدید شدن لوگو و شعبه ها به معنای ناپدید شدن ثروت و سرمایه گذاری هایی نیست که یک موسسه مدیریت می کند و آنچه کنار گذاشته می شود، عموماً به وام دهنده دیگر تبدیل می شود.


وحشت و ورشکستگی بانک ها در سرتاسر جهان سابقه طولانی دارد. تابستان گذشته، یک مشکل در میان وام دهندگان روستایی در چین منجر به مسدود شدن برخی از وجوه سپرده گذاران شد. در سال 2015، یونان مجبور شد برای جلوگیری از سقوط، بانک های خود را برای چند هفته تعطیل کند.


در طول بحران مالی چندین سال قبل، تقریباً هر جمعه بعدازظهر اعلامیه‌هایی درباره ورشکستگی بانک‌های ایالات متحده منتشر می‌شد و باعث افزایش حداکثر مبلغ سپرده‌ای که دولت بیمه می کند، شد.


در سال 1931، فروپاشی Kreditanstalt مستقر در وین به تبدیل بحران مالی آمریکا به یک رکود جهانی کمک کرد و زمینه را برای بدتر شدن آینده فراهم کرد.


خشم از روش‌های ناعادلانه اصلاح سیستم مالی ایالات متحده پس از بحران در یک دهه و نیم پیش، باعث ناآرامی‌های جدی شد. خوشبختانه آشفتگی بانکی اخیر ممکن است یک چرخش مثبت داشته باشد. به نظر می رسد جریان خروجی بانک های کوچک نسبتاً آسیب پذیر در ایالات متحده تثبیت شده است، که بسیار مهم است.


احتمالاً خوب است به خاطر داشته باشیم که افرادی که بانک‌ها را اداره می‌کنند مانند دیگران خطاپذیر هستند و تصمیماتی که برای پاک کردن اشتباهات آنها گرفته می شود باید تا حد امکان منصفانه و شفاف باشد.


ورشکستگی بانک ها ممکن است اکثر سپرده ها را تهدید نکند، اما مشاغل را تهدید می کند. در پلتفرم هوش استراتژیک، می‌توانید فیدهایی از تحلیل‌های تخصصی مرتبط با بانکداری، ریسک‌های جهانی و صدها موضوع دیگر را پیدا کنید.


منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۴۴۶
کد خبر : ۶۵,۰۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید