به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اختلاف ناظران در مورد چشم انداز رشد

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که توقف در چرخه افزایش نرخ فدرال رزرو ایالات متحده منجر به قوی‌تر شدن ارزهای آسیایی می‌شود، درآمدهای اخیر منطقه و داده‌های ناامیدکننده اقتصادی چین باعث می‌شود ناظران در چشم‌انداز رشد دچار اختلاف شوند.


به گزارش
فولاد ایران، پس از اینکه فدرال رزرو هفته گذشته در اقدامی که به طور گسترده انتظار می رود آخرین مبارزه آن برای کاهش تورم باشد، نرخ بهره را افزایش داد، ارزهای آسیا-اقیانوسیه با کاهش شاخص دلار، چرخش احتمالی پیش رو را پیش بینی کردند. توقف فدرال رزرو می تواند سهام ایالات متحده را تقویت کند، اما تأثیر آن بر رشد منطقه ای در آسیا ممکن است چندان ساده نباشد.


Manishi Raychaudhuri، رئیس بخش تحقیقات سهام آسیا-اقیانوسیه، در یادداشتی گفت: «فدرال رزرو ممکن است در حال اتمام روند افزایش نرخ باشد، اما همه بانک‌های مرکزی این کار را انجام نداده‌اند.»


او نوشت: «در حالی که تثبیت ارز آسیایی به طور بالقوه خبر خوبی برای جریان‌های خارجی به سهام آسیایی است، ما فکر می‌کنیم در کوتاه‌مدت، تغییر شرایط در چشم‌انداز اقتصادی چین می‌تواند محرک قوی‌تری برای سهام آسیایی باشد.»


در همین حال، مدیر بانک جهانی UBS به بانک‌های مرکزی آسیا اشاره کرد که در نهایت شاهد کاهش فشار برای همگام شدن با افزایش نرخ‌های فدرال رزرو هستند. او در گزارش چشم انداز ماه مه خود گفت: اوج گیری نرخ بهره ایالات متحده یک نقطه عطف کلیدی است که باید درها را به روی آسیا برای شروع کاهش باز کند، و زمینه برای کاهش نرخ بهره 25 تا 50 واحد در برخی از اقتصادها وجود دارد. بانک‌های مرکزی کره جنوبی، اندونزی و هند به‌عنوان نامزدهای احتمالی برای چرخش در چرخه تسهیل هستند.


وی اضافه کرد که سرمایه‌گذاران در آسیا اکنون پس از برداشتن محدودیت‌های سختگیرانه کووید، روی مسیر بهبودی «ناهموار» چین متمرکز شده‌اند. و نگرانی بزرگ سرمایه‌گذاران آسیایی چین را احاطه کرده است.


وی خاطرنشان کرد که داده‌های ناامیدکننده اقتصادی بیشتر از ارقامی است که نشان می‌دهد اقتصاد در حال بازگشت به حالت عادی است.


کاهش شدید شاخص تولید چین در آوریل، جهش بدهی، بیکاری مداوم جوانان، کاهش سرمایه‌گذاری در املاک و فشارهای ژئوپلیتیکی، خبرهای خوب چین را تحت الشعاع قرار داده است.


منبع: CNBC

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۳۵۴
کد خبر : ۶۵,۴۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید