به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اتفاقات غیرمنتظره در انتظار سرمایه گذاران

پایگاه خبری فولاد ایران- برای سال‌های متمادی، سرمایه‌گذاران فردی انتظار نرخ بازده ثابتی را در پرتفوی خود داشتند، و بازنشستگان فرض می کردند که می‌توانند وجوه انباشته خود را به روشی قابل پیش‌بینی کاهش دهند. اما بازارهای سهام از اوایل سال 2020 به شدت نوسان کردند و انتظارات رشد و تورم دائماً پیش‌بینی‌ها را زیر پا گذاشتند.


به گزارش فولاد ایران، احساسات مشابه در داخل سایر نهادها نیز موج می زند. در بانک های مرکزی هم همینطور. جی پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده اواخر سال گذشته، پس از اینکه آشکار شد که پیش‌بینی‌های فدرال رزرو در مورد تورم کاملاً اشتباه بوده است، اعتراف کرد: «هیچ کس با اطمینان نمی‌داند که اقتصاد یک سال یا بیشتر در کجا قرار خواهد گرفت».


همه ما باید نگران «مالی‌سازی» جهان خود باشیم، بنابراین آیا راهی برای مقابله با این موضوع وجود دارد؟


در نیمه دوم قرن بیستم، دنیای مالی و شرکتی از پیشرفت های شگفت انگیز در قدرت محاسباتی برای توسعه ابزارهای فکری متمایز برای تجزیه و تحلیل گذشته و حال استفاده کردند. با این حال، همه آنها از یک آسیب پذیری رنج می برند: آنها فقط به اندازه ورودی ها خوب هستند. به طور خاص، از آنجایی که هیچ مدل، ترازنامه یا مجموعه داده های بزرگ نمی تواند همه اتفاقات را ثبت کند، زمینه های اطلاعات به ناچار حذف می شوند.


اگر ماده ای که حذف شده است از نظر ماهیت پایداری و یا تاثیر کمی داشته باشد، ممکن است این حذفیات اهمیتی نداشته باشند. اما گاهی اوقات مواد حذف شده از مدل ها به گونه ای تغییر می کند که بسیار مهم است. و این وضعیتی است که امروز با آن روبرو هستیم: مسائلی که قبلاً در مدل‌ها لحاظ نشده بود، مانند تغییرات آب و هوا، خطرات پزشکی، تغییرات تکنولوژیکی یا جنگ، بسیار مهم می‌شوند. این بدان معنا نیست که ما باید این ابزارهای فکری را دور بریزیم.


ترازنامه ها و مدل ها حیاتی هستند. اما ما باید در مورد زمینه های فرهنگی، فیزیکی و فناوری گسترده تر فکر کنیم. بنابراین، اگر سرمایه‌گذاران می‌خواهند امروز از گمراهی اجتناب کنند، پیشنهاد می شود حداقل به پنج موضوعی که قبلاً اغلب از مدل‌ها و ترازنامه‌ها حذف شده‌اند فکر کنند: تغییرات فناوری، محیط زیست، جنگ، سلامت و فرهنگ سیاسی کسب و کار. همه در حال حاضر مهم است.


اکنون نگاه کردن به اطراف از همیشه مهم‌تر است. هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌خواهد گمراه شود.


منبع: فایننشال تایمز

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۴۰۶
کد خبر : ۶۵,۸۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید