به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مواجهه بریتانیا با بحران وام مسکن

پایگاه خبری فولاد ایران- دولت بریتانیا و بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور روز جمعه در تلاشی برای خنثی کردن بحران قریب‌الوقوع وام مسکن که مشکلاتی را برای میلیون‌ها نفر تهدید می‌کند و نشان‌دهنده یک دردسر سیاسی بزرگ برای نخست‌وزیر ریشی سوناک است، ملاقات کردند.
وزارت خزانه داری بریتانیا اعلام کرد وام دهندگان، که بیش از سه چهارم بازار وام مسکن بریتانیا را به خود اختصاص می دهند، در میان سایر اقدامات، موافقت کرده اند که به وام گیرندگانی که وام مسکن خود را نکول می کنند، 12 ماه مهلت بدهند.
از آنجایی که نرخ بهره به سمت سطوحی افزایش می‌یابد که در بیش از 20 سال گذشته مشاهده نشده است، وام گیرندگان همچنین می‌توانند پرداخت‌های ماهانه خود را کاهش دهند.
به گزارش فولاد ایران، این اخبار یک روز پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی انگلیس برای کمک به کاهش تورم سرسخت، نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد. این سیزدهمین افزایش در هزینه استقراض برای بانک های تجاری از دسامبر 2021 بود. نرخ بهره اکنون به 5 درصد رسیده است، بالاترین سطح از آوریل 2008، و می تواند سال را با 6 درصد به پایان برساند که بالاترین سطح در دو دهه اخیر است.
بیش از 2 میلیون دارنده وام مسکن در بریتانیا که نرخ بهره ثابتی را پرداخت می کنند، زمانی که مجبور به تامین مالی مجدد در سال جاری و سال آینده شوند، با افزایش صدها پوندی در بازپرداخت ماهانه روبرو هستند. این کشور ارائه یارانه یا معافیت های مالیاتی به دارندگان وام مسکن آسیب دیده را رد کرده است و می گوید که این امر باعث افزایش تورم می شود و می تواند حتی به نرخ های بهره بالاتر منجر شود و مشکل را تشدید کند.
بسیاری از وام گیرندگان خانه های خود را زمانی خریداری کردند که نرخ وام مسکن نزدیک به 1٪ یا 2٪ بود.
منبع: CNN


۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۳۳۰
کد خبر : ۶۵,۹۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید