به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی باعث کاهش قیمت نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- باد مخالف اقتصاد کلان همچنان بازارهای نفت را آزار می دهد و اقدام بانک مرکزی در این هفته این روند را به طور قطعی نزولی کرده است.
به گزارش فولاد ایران، بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) تحت تأثیر ترکیبی از پویایی عرضه و عوامل تقاضا، یک هفته پر نوسان را تجربه کرد. قرارداد آتی در روز پنجشنبه شاهد کاهش چشمگیر تقریباً 4 درصدی بود و سودهای قبلی هفته را از بین برد. این رکود عمدتاً به دلیل افزایش بیشتر از حد انتظار بانک مرکزی انگلیس بود که نگرانی‌هایی را در مورد اقتصاد و تقاضای سوخت ایجاد کرد.
گزارش هفتگی آژانس بین المللی انرژی EIA در مورد ذخایر نفت خام نشان داد که بر خلاف انتظار تحلیلگران این ذخایر از افزایش 300 هزار بشکه ای، در هفته گذشته 3.8 میلیون بشکه کاهش قابل توجهی داشته است و به 463.3 میلیون بشکه کاهش یافته است. علاوه بر این، ذخایر نفت خام در مرکز تحویل کوشینگ، اوکلاهاما 98000 بشکه کاهش یافت. این کاهش غیرمنتظره در ذخایر نفت خام ناشی از تقاضای صادراتی قوی و واردات کم بود. علاوه بر این، صادرات نفت خام آمریکا به 4.5 میلیون بشکه در روز افزایش یافت، در حالی که واردات تقریباً 50 درصد کاهش یافت و به 1.6 میلیون بشکه در روز رسید.
با این حال، تأثیر مثبت کاهش ذخایر نفت خام با افزایش موجودی‌های بنزین و سایر محصولات کاهش یافت. ذخایر بنزین با حدود 480 هزار بشکه افزایش به 221.4 میلیون بشکه در مقایسه با انتظار تحلیلگران از افزایش 100 هزار بشکه ای، رسید. ذخایر گازوئیل و نفت گرمایشی تقریباً افزایش یافت.
بانک مرکزی انگلیس بازارها را با افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره غافلگیر کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که رکود اقتصادی اروپا به همان اندازه که برای ایالات متحده واقعی است، برای آن نیز قطعی است. با مشاهده افزایش نرخ بهره نروژ و سوئیس در یک روز، بادهای مخالف اقتصاد کلان، قیمت نفت برنت را به 73 دلار در هر بشکه رسانده است در حالی که WTI به 68 دلار در هر بشکه کاهش یافته است.
منبع: Oilprice

۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۳۳۷
کد خبر : ۶۵,۹۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید