به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ادامه تسلط خرس ها بر بازارهای نفت

پایگاه خبری فولاد ایران- درست در زمان انتشار اخبار بسته محرک بزرگ پکن که باعث افزایش تقاضا توسط بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان می شود، قیمت نفت پس از آن که بانک خلق چین دو نرخ پایه وام را تنها 10 واحد پایه کاهش داد، به شدت تحت فشار قرار گرفت.
بهبود اقتصادی چین چندان چشمگیر نبوده است و هیجان اولیه در بازارهای نفت توسط واقعیتی خشن تر از بین رفته است. احیای صنعتی چین در حد و اندازه ای نبوده که تغییر محسوسی در بازار نفت ایجاد کند. بدتر از همه بخش مصرف کننده بود، بخش حمل و نقل نیز با توجه به عدم موفقیت در حمل و نقل آنطور که انتظار می رفت، چشمگیر نبوده است. بلافاصله پس از کاهش قوانین کووید، پالایشگاه‌های چینی برای بازگشت سریع به تقاضای پایین دستی شرط‌بندی خرید نفت خام را آغاز کردند، اما این امر محقق نشد و منجر به صعود موجودی آنها به بالاترین سطح دو ساله شد.
چشم انداز اقتصادی فعلی نیز خوب نیست. تقاضای اعتباری چین در ماه مه کاهش یافته است زیرا روند بهبود اقتصاد از بین رفته است. مجموع تامین مالی در ماه مه به 1.6 تریلیون یوان (224 میلیارد دلار) کاهش یافت که به طور قابل توجهی کمتر از میانگین برآورد 1.9 تریلیون یوان بود.
به گزارش فولاد ایران، خوشبختانه، اکثر کارشناسان نفتی نسبت به چشم انداز قیمت نفت بسیار خوش بین هستند. کارشناسان کالا در Standard Chartered در آخرین گزارش‌های مربوط به یک و سه ماه پیش، یک نقشه حرارتی از تغییرات پیش‌بینی تقاضا، ایجاد کرده‌اند. این نقشه حرارتی دیدگاه مثبتی از تقاضا ارائه می دهد، با اکثر تخمین ها برای سه ماهه سال 2023 و میانگین سالانه در هر دو دوره زمانی بالاتر رفته است.
منبع: Oilprice

۵ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۴
تعداد بازدید : ۳۷۸
کد خبر : ۶۶,۰۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید