به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

طوفان مالی بر املاک تجاری ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- گزارش قیمت های مسکن در امریکا حکایت از کاهش چشمگیری دارد. مدیر عامل یک بانک سرمایه گذاری املاک و مستغلات اظهار می کند که ما شاهد کاهش قیمت ها نسبت به 20 سال گذشته به صورت مطلق هستیم. افزایش شدید نرخ های بهره، یک بحران بانکی منطقه ای که اعتبارات را کاهش داد و گرایش به سمت کار از راه دور، همگی ویرانگر هستند.
ساختمان‌های اداری قدیمی‌تر بار رکود را متحمل شده‌اند، اما دیگر دسته‌بندی‌های املاک و مستغلات از این طوفان در امان نبوده‌اند. نتایج افزایش فشار در سراسر کشور مشهود است، از توسعه دهندگان نیویورک که ساختمان های اداری منسوخ را به وام دهندگان واگذار کردند، تا سلب مالکیت مجتمع های آپارتمانی با بدهی سنگین در هوستون و پیش پرداخت هتل ها و مراکز خرید در سانفرانسیسکو. بانک‌ها که تحت نظارت قانون‌گذاران و سرمایه‌گذاران هستند، اکنون شروع به تخلیه وام‌های دارای ضرر و زیان کرده‌اند.
اسکات رچلر، یکی از بزرگترین توسعه دهندگان نیویورک، گفت: "من مطمئن نیستم که مردم با مدت زمان ماندگاری طوفان و میزان خسارت آن کنار بیایند." کریگ دیتلزوایگ، مدیر اجرایی مارکس املاک، گفت که هر روز می‌شنود که «ساختمان‌های جدید» به وام‌دهندگان بازگردانده می‌شوند.
توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران املاک در دوران نرخ‌های بهره پایین که پس از بحران مالی جهانی در سال 2008 به وجود آمد، پیشرفت کردند. هنگامی که همه‌گیری کووید-19 رخ داد، آنها توسط یک دوره طولانی نرم‌افزاری که توسط وام‌دهندگان نشان داده شد، حفظ شدند. اکنون، ساختمان های اداری در نیویورک - بزرگترین بازار اداری جهان - 76 میلیارد دلار از قیمت های فروش اخیر خود از دست داده اند و ارزش هفتاد و سه مورد آنها کمتر از موجودی وام آنها بود.
برخلاف رکود پس از بحران 2008، افزایش نرخ بهره ساختمان‌هایی را تحت فشار قرار داده است که درآمد کافی برای پوشش پرداخت وام ندارند. یکی از سرمایه گذاران گفت: «ما کاملاً در تنگنای اعتباری برای دفاتر هستیم، چه از نظر سطح بدهی و چه از نظر اشغال.»
به گزارش فولاد ایران، مشکل اساسی این است که بسیاری از این دارایی ها چند سال پیش با بدهی کوتاه مدت و با نرخ شناور تامین مالی شدند. جولی اینگرسول، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در CBRE IM گفت: "ما فکر می‌کنیم که پنج سال طول می‌کشد تا تغییر اساسی در تقاضا به وجود بیاید." او اضافه کرد: "این مانند هیچ چرخه املاک دیگری نیست که در گذشته دیده ایم."
منبع: فایننشال تایمز

۵ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۳۹۸
کد خبر : ۶۶,۰۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید