به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سقوط یوان در برابر دلار به پایین ترین حد در هفت ماه گذشته

پایگاه خبری فولاد ایران- یوان چین در برابر دلار به پایین‌ترین حد در هفت ماه گذشته رسیده است زیرا نگرانی‌های بازار در مورد کند شدن رشد داخلی و کاهش صادرات فشارهای ناشی از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا را بر این ارز تشدید کرده است. پول چین از زمانی که فدرال رزرو آمریکا شروع به افزایش نرخ ها در سال گذشته کرد، تحت فشار قرار گرفته است، که بازدهی اوراق خزانه آمریکا را بالاتر از همتایان چینی خود قرار داد و سرمایه گذاران جهانی را وادار کرد که دارایی های بدهی خود را به رنمینبی کاهش دهند.
اما رنمینبی در این ماه به از دست دادن جایگاه خود ادامه داده است، حتی پس از اینکه بانک مرکزی ایالات متحده تصمیم گرفت از افزایش نرخ بهره در ژوئن صرف نظر کند. تضعیف نرخ ارز به اقتصاد وابسته به صادرات چین کمک می کند و خرید کالاهای این كشور را برای شرکای تجاری اصلی ارزان تر می کند. اما همچنین چالش‌هایی را برای سایر شرکت‌های چینی که در سطح بین‌المللی تجارت می‌کنند، از جمله توسعه‌دهندگان املاک با بدهی‌های فراوانی که باید به دلار بازپرداخت شوند، ایجاد می‌کند.
به گزارش فولاد ایران، همزمان با بازگشایی بازارها در چین پس از تعطیلات ملی، ارزش این ارز روز دوشنبه تا 0.6 درصد کاهش یافت و به 7.2197 Rmb در برابر دلار رسید. این کاهش ارزش رنمینبی را در برابر دلار از پایان ماه مارس تقریباً 5 درصد کاهش داد. این امر باعث شده است که ارز در مسیر یکی از بدترین سقوط های سه ماهه از زمان پایان دادن به پیوند نرم با دلار آمریکا در سال 2005 و همچنین شدیدترین افت از زمان قرنطینه گسترده Covid-19 در سال گذشته که بخش هایی از چین را به همراه داشت، قرار بگیرد.
تحلیلگران گفتند که ضعف مداوم در واحد پول چین منعکس کننده تشدید نگرانی ها در مورد عوامل بنیادی زیربنای رشد اقتصادی این کشور است. منصور محی الدین، اقتصاددان ارشد بانک سنگاپور گفت: «فدرال رزرو در ماه ژوئن متوقف شد، اما رنمینبی همچنان در حال تضعیف است.» محی الدین گفت که نگرانی ها در مورد رشد چین از اوایل سه ماهه دوم بر روی ارز تاثیر گذاشته است، اما فشار فدرال رزرو جای خود را به نگرانی در مورد صادرات داده است که در ماه گذشته افت غیرمنتظره سالانه 7.5 درصدی را ثبت کرد. وی افزود: "نگرانی در مورد بهبود اقتصادی در داخل و خارج، دو عامل ضعیف‌تر شدن ارز هستند.
سیاست‌گذاران چینی تاکنون فقط در مورد حدس و گمان هشدار داده‌اند، اما برای مداخله اقدامی نکرده‌اند، زیرا در کل بازار به آرامی کار می‌کند.
منبع: فایننشال تایمز

۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۴۶۸
کد خبر : ۶۶,۰۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید