به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نیاز آسیا به سوخت های فسیلی برای رشد اقتصادی

پایگاه خبری فولاد ایران- انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی روز دوشنبه گفت، نفت و گاز همچنان نقش مهمی در ترکیب انرژی آسیا ایفا خواهند کرد، زیرا اقتصادهای در حال توسعه به امنیت انرژی و مقرون به صرفه بودن برای کمک به رشد اقتصادی خود نگاه می کنند.
انور به نمایندگانی در کنفرانس انرژی آسیا در مالزی گفت که اهداف انتشار صفر نباید به بهای رشد اقتصادی یا بالعکس باشد.
مالزی، یکی از بزرگترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی، همچنین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی مایع (LNG) است.
انور گفت: "آسیا باید از هر فرصتی برای ادامه گفت‌وگوها و اقدامات پیرامون چگونگی برنامه‌ریزی مسئولانه برای توانمندسازی هر کشور برای کاهش کربن استفاده کند." اقتصادهای آسیایی با وجود افزایش نیروگاه های تجدیدپذیر در پرجمعیت ترین کشورها و تولیدکنندگان بزرگ کربن، چین و هند، هنوز بسیار به سوخت های فسیلی وابسته هستند.
وزیر زغال سنگ هند نیز در پایان سال 2022 گفت که این کشور قصد ندارد به این زودی زغال سنگ را از ترکیب انرژی خود حذف کند. پرالهاد جوشی وزیر زغال سنگ خطاب به یک کمیته پارلمانی گفت که زغال سنگ حداقل تا سال 2040 به نقش مهم خود در هند ادامه خواهد داد.
به گزارش فولاد ایران، چین به نوبه خود در حال ساخت یا برنامه ریزی برای ساخت حدود 366 گیگاوات در ظرفیت جدید تولید زغال سنگ است که حدود 68 درصد از ظرفیت جهانی زغال سنگ برنامه ریزی شده جدید را تا سال 2022 تشکیل می دهد. چین همچنین بیش از نیمی از ظرفیت جدید تولید زغال سنگ جهانی را سال گذشته به خود اختصاص داده است.
این در حالی است که چین به تازگی به هدف خود رسیده است تا ظرفیت برق با سوخت غیرفسیلی خود را بیشتر توسعه دهد، به طوری که اکنون 50.9 درصد از ظرفیت برق آن از منابع سوخت غیرفسیلی تامین می‌شود. چین در هزینه های انرژی های تجدیدپذیر در سطح جهان بی بدیل است و در افزایش ظرفیت انرژی خورشیدی و بادی خود سرمایه گذاری می کند.
منبع: Oilprice

۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۴۶۷
کد خبر : ۶۶,۰۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید