به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ذخیره سازی نفت جهانی در بالاترین سطح از اکتبر 2020

پایگاه خبری فولاد ایران- حجم نفت خام در تانکرهای ثابت در 23 ژوئن به بالاترین میزان در بیش از دو سال و نیم گذشته رسیده است.
داده‌های روز دوشنبه نشان داد، نفت خام نفتکش‌های ثابت تا پایان هفته گذشته به حدود 129 میلیون می‌رسد که بالاترین حجم نفت خام در اکتبر 2020 است.
داده‌های اخیر نشان می‌دهد که در حالی که نفت خام در انبارهای شناور افزایش یافته است، نفت خام در ترانزیت و کل حجم نفت خام در دریا کاهش یافته است.
به گزارش فولاد ایران، تولیدکننده اوپک پلاس کاهش تولید خود را در ماه مه آغاز کردند که تا سال 2024 ادامه خواهد داشت، در حالی که عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان و بزرگترین تولیدکننده اوپک، به طور یکجانبه تولید خود را یک میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه کاهش خواهد داد و به حدود 9 میلیون بشکه در روز می رساند.
افزایش ذخیره‌سازی شناور نیز به دلیل وجود خوشه‌های غیرمعمول از ابرنفتکش‌های نفتی عربستانی است که هفته‌ها در سواحل دریای سرخ مصر متوقف بوده است.
هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث تجمع نفتکش ها شده است. اکثر ابر نفتکشهای حامل نفت خام عربستان سعودی معمولاً نفت را بدون عبور از کانال سوئز به عین سخنان می‌رسانند. به گفته بلومبرگ محتمل ترین دلیل ذکر فضای ذخیره سازی است.
منبع: Oilprice

۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۵۸
تعداد بازدید : ۴۳۱
کد خبر : ۶۶,۰۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید