به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد بهتر اقتصاد چین در سه ماهه دوم

پایگاه خبری فولاد ایران- لی چیانگ، نخست‌وزیر چین روز سه‌شنبه گفت که کشورش همچنان در مسیر رسیدن به هدف رشد سالانه حدود 5 درصد قرار دارد. او گفت که انتظار می رود رشد در سه ماهه دوم سریعتر از سه ماهه اول باشد.
به گزارش فولاد ایران، اقتصاد چین در سه ماهه اول 4.5 درصد رشد کرد که بهتر از حد انتظار بود. با این حال، داده های بعدی حاکی از کندی رشد است. لی گفت: "از آنچه امسال می بینیم، اقتصاد چین حرکت واضحی از جهش و بهبود را نشان می دهد."
لی در جلسه عمومی افتتاحیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد صحبت می کرد. این کنفرانس از سه شنبه تا پنجشنبه در تیانجین چین برگزار می شود. گردهمایی امسال اولین بار از زمان همه‌گیری است که کنفرانس سالانه چین مجمع جهانی اقتصاد به صورت حضوری برگزار می‌شود.
لی در ماه مارس نخست وزیر شد. چین هدف رشد سالانه خود را در حدود 5 درصد در ماه مارس اعلام کرد. در آن زمان، لی به خبرنگاران گفت که اقتصاد چین در حال رشد است و برخی سازمان‌های بین‌المللی پیش‌بینی‌های خود را برای رشد کل سال افزایش داده‌اند.
چندین بانک سرمایه گذاری، از جمله گلدمن ساکس، جی پی مورگان، یو بی اس و بانک آمریکا، پیش بینی های تولید ناخالص داخلی کل سال چین را در چند هفته گذشته کاهش داده اند، اما در اوایل سال جاری، بسیاری از شرکت ها انتظارات خود را برای رشد سال 2023 افزایش دادند.
لی روز سه شنبه همچنین بر لزوم همکاری جهانی در زمینه تجارت و رشد اقتصادی تاکید کرد و گفت توسعه اقتصادی با کیفیت بالا باید همیشه هدف چین باشد و این کشور بیشتر بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی تمرکز خواهد کرد.
منبع: CNBC

۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۱۱
تعداد بازدید : ۴۵۸
کد خبر : ۶۶,۰۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید