به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چینی ها نسبت به درآمد و مسکن بدبین تر می شوند

پایگاه خبری فولاد ایران- تعداد بیشتری از چینی‌ها اکنون شاهد کاهش درآمد خود هستند و انتظار دارند قیمت مسکن در سه ماه آینده کاهش یابد، که نشانه‌ای نگران‌کننده برای اقتصاد در حال مبارزه است زیرا احتمالاً تقاضای مسکن را تضعیف کرده و به فعالیت‌های ساخت‌وساز لطمه خواهد زد.
بر اساس یک نظرسنجی از سپرده گذاران، احساسات مردم نسبت به درآمد خود به 49.7 کاهش یافت و حدود یک ششم از پاسخ دهندگان گفتند که در سه ماهه جاری نسبت به سه ماه اول سال درآمد کمتری داشته اند.
تقریباً 17 درصد از مردم انتظار دارند قیمت مسکن در سه ماهه آینده در چین کاهش یابد. این بالاتر از 14.4 درصد افرادی بود که در نظرسنجی سه ماهه گذشته چنین گفتند. حدود 16 درصد از مردم شاهد افزایش قیمت مسکن هستند که نسبت به 18.5 درصد در سه ماهه گذشته کاهش یافته است، در حالی که 54.2 درصد آنها را بدون تغییر می بینند که اساساً مانند سه ماهه گذشته است.
به گزارش فولاد ایران، ساخت و ساز مسکن بخش مهمی برای اقتصاد است که حدود دو سال است در بحران بوده است، قیمت ها و ساختمان ها هر دو رکود دارند، توسعه دهندگان املاک دچار مشکل هستند، بسیاری از آپارتمان ها خالی و فروخته نشده اند و برخی از صاحبان خانه از پرداخت وام مسکن خود امتناع می ورزند. بانک مرکزی و دولت‌های محلی اکنون برای کاهش نرخ‌ها و کاهش محدودیت‌های خرید اقدام می‌کنند تا تقاضا را تقویت کنند، اما هنوز نشانه‌ای از افزایش تقاضا برای خانه‌های جدید وجود ندارد.
صنعت املاک و مستغلات در سه ماهه اول با جهش جزئی مواجه شد و برای اولین رشد در بیش از یک سال 1.3 درصد رشد کرد، اما مردم همچنان برای خرید خانه های جدید از وام گرفتن خودداری می کنند. بانک‌ها در سال گذشته کمترین میزان وام‌های بلندمدت را به خانوارها در تقریباً یک دهه گذشته پرداخت کردند و وام‌ها در پنج ماه اول سال جاری 13 درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد افراد کمتری وام‌های مسکن جدید دریافت می‌کنند.
منبع: بلومبرگ

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۳۸۳
کد خبر : ۶۶,۰۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید