به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حمایت بانک جمهوری خلق چین از یوان

پایگاه خبری فولاد ایران- چین برای چهارمین بار در این هفته اقداماتی را انجام داد تا روند کاهشی یوان را برای چهارمین بار جبران کند.
به گزارش فولاد ایران، پس از اینکه یوان به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید، بانک مرکزی به اصطلاح تثبیت ارز مدیریت‌ شده خود را در سطح قوی‌تر از حد انتظار تعیین کرد. این اقدام پس از گزارش‌هایی مبنی بر تشدید نظارت بر تجارت ارز و جریان‌های سرمایه برون مرزی توسط رگولاتورها در تلاش برای تثبیت یوان صورت گرفت.
سلنا لینگ، رئیس تحقیقات و استراتژی خزانه داری چین، گفت: «این با اصول کلان اقتصاد چین همراه است، بنابراین معکوس کردن این روند بسیار دشوار خواهد بود، اما کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که سعی کنند سرعت ضعف را کاهش دهند.»
به نظر می رسد که مقامات به طور فزاینده ای از کاهش ارزش یوان که در این ماه در برابر دلار حدود 2 درصد کاهش یافته و یکی از بدترین عملکردهای آسیایی است، ناراحت هستند. این ارز به دلیل بهبود اقتصادی ناامید کننده چین، فقدان محرک قوی از سوی پکن و شرط بندی ها مبنی بر اینکه ایالات متحده نرخ های افزایشی را در میان داده های انعطاف پذیر حفظ خواهد کرد، تحت فشار قرار گرفته است.
شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه ژوئن به عدد 49 رسید. این نشان می دهد که این بخش همچنان در انقباض است. یوان با 0.1 درصد کاهش به 7.2559 رسید.
منبع: بلومبرگ

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۴۲۶
کد خبر : ۶۶,۰۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید