به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نفت و گاز همچنان منبع انرژی دهه‌ های آینده

پایگاه خبری فولاد ایران- دست اندرکاران صنعت در کنفرانس انرژی آسیا که این هفته در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد، گفتند نفت و گاز برای دهه‌های آینده به دلیل عقب‌ماندن انتقال انرژی، به عنوان منابع اصلی انرژی خواهند بود.
جان هس، مدیر عامل شرکت نفتی هس کورپوریشن آمریکا، گفت: «ما فکر می‌کنیم بزرگترین تحققی که باید از این کنفرانس حاصل شود این است که نفت و گاز برای دهه‌های آینده مورد نیاز است.»
او ادامه داد: «انتقال انرژی بسیار طولانی‌تر طول می‌کشد، هزینه‌های بسیار بیشتری را در بر خواهد داشت و به فناوری‌های جدیدی نیاز دارد که حتی امروز وجود ندارند.» هس گفت، وقتی صحبت از انرژی پاک به میان می‌آید، جهان باید سالانه 4 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری کند و این به هیچ وجه نزدیک نیست.
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، سرمایه گذاری جهانی در انرژی پاک در سال 2023 به 1.7 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.
هس گفت نفت و گاز کلید رقابت اقتصادی جهان و همچنین انتقال انرژی مقرون به صرفه و مطمئن هستند.
او پیش‌بینی کرد که بازار نفت در نیمه دوم سال سازنده‌تر خواهد بود و تولید در سال 2027 به 1.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. وی خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش جهان، سرمایه گذاری کم در این صنعت است.
دان یرگین، نایب رئیس S&P Global در کنفرانس انرژی گفت: «آسیا به افزایش تقاضا برای نفت و گاز ادامه خواهد داد، زیرا رشد منطقه تا پایان سال از آمریکا و اروپا پیشی خواهد گرفت.» او گفت که جمعیت جنوب شرق آسیا به تنهایی 50 درصد بیشتر از جمعیت اتحادیه اروپا است.
طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود هند بیشترین افزایش تقاضای انرژی را در بین هر کشوری شاهد باشد. غول نفتی دولتی عربستان سعودی آرامکو نیز امیدوار است که چین و هند رشد تقاضای نفت را به بیش از 2 میلیون بشکه در روز، حداقل برای بقیه سال جاری، افزایش دهند.
دان با اشاره به اینکه تقاضای چین برای نفت آنچنان که انتظار می رفت قوی نبوده است، ادامه داد: "به دلیل ضعف اقتصاد جهانی در حال حاضر، بهبود چین اندکی متوقف شده است." او اشاره کرد اروپا و ایالات متحده امروز یک و نیم میلیون بشکه در روز تقاضای کمتری نسبت به سال 2019 دارند زیرا مصرف کنندگان بیشتری به سمت منابع تجدیدپذیر در اروپا و آسیا سوق داده می شوند.
منبع: CNBC

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۷
تعداد بازدید : ۴۲۳
کد خبر : ۶۶,۰۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید