به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا هند می تواند نیروی کار عظیم خود را آموزش دهد؟

پایگاه خبری فولاد ایران- هند با نرخ سالانه 6 درصد در حال توسعه است و تولید ناخالص داخلی آن در رتبه پنجم جهانی قرار دارد. صنعت فناوری آن در حال شکوفایی است و شرکت های سبز در حال ساخت پنل های خورشیدی هستند. بسیاری از شرکت‌های چندملیتی به آنجا کشیده شده‌اند.
همانطور که جهان ثروتمند و چین بزرگتر می شوند، حدود 500 میلیون نفر از مردم هند زیر 20 سال هستند. با این حال، اگرچه نخبگان باهوش هند مدارک تحصیلی خود را ارتقاء می دهند، آموزش برای بیشتر هندی‌ها هنوز یک مشکل است. جوانان غیر ماهر و بیکار در خطر توقف زودهنگام توسعه اقتصادی هند هستند.
به گزارش فولاد ایران، هند گام هایی در جهت بهبود ارائه خدمات به مردم فقیر برداشته است. طرح های دیجیتال دولتی دسترسی به بانکداری و توزیع پرداخت های رفاهی را ساده کرده است. هند تلاش می کند تا مطمئن شود جوانانی که در کلاس های درس آن جمع می شوند مهارت های اساسی را کسب می کنند. اما در مناطق درسی پرجمعیت زمان بسیار کمی برای دروس پایه در ریاضیات و سوادآموزی گذاشته می شود. کودکانی که نتوانند این دروس پایه را درک کنند، چیز دیگری یاد نمی گیرند. معلمان آموزش ضعیف و نظارت بدی دارند.
اخیراً این امید وجود دارد که صنعت فناوری کشور ممکن است آموزش را متحول کند. با این حال تکیه بر آن به تنهایی خطرناک است. در هفته‌های اخیر، بزرگ‌ترین شرکت فناوری الکترونیک هند که بیش از 150 میلیون نفر را در سراسر جهان آموزش می‌دهد و زمانی 22 میلیارد دلار ارزش داشت، ارزش خود را به دلیل مشکلات مالی کاهش داد.
هند باید بیشتر برای آموزش هزینه کند. سال گذشته هزینه ها فقط 2.9 درصد از تولید ناخالص داخلی بود که طبق استانداردهای بین المللی پایین است. اما همچنین باید نحوه عملکرد سیستم را با الهام گرفتن از مدل‌هایی در سایر نقاط آسیای در حال توسعه اصلاح کند.
منبع: اکونومیست

۱۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۳۶۷
کد خبر : ۶۶,۰۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید