به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جوانان بیکار چین و احتمال بروز خطرات سیاسی

پایگاه خبری فولاد ایران- یک اقتصاددان برجسته هشدار داد که نرخ بیکاری رو به رشد جوانان چین در صورت عدم رسیدگی صحیح می تواند باعث مشکلات سیاسی شود.
لیو یوانچون، که راهنمایی هایی را در مورد اقتصاد به پکن ارائه کرده است، گفت: «مسئله بیکاری جوانان احتمالاً در دهه آینده ادامه خواهد داشت و در کوتاه مدت بدتر خواهد شد.» او گفت: «اگر این مسئله به درستی مورد بررسی قرار نگیرد، جرقه مشکلات اجتماعی دیگری فراتر از عرصه اقتصادی خواهد بود و حتی به محرکی برای مشکلات سیاسی تبدیل خواهد شد.»
سال گذشته، شی جینپینگ با بزرگترین چالش برای قدرت حزب کمونیست در طول یک دهه تصدی خود مواجه شد، زمانی که اعتراضات سراسری، به رهبری دانشجویان بر سر قوانین سختگیرانه کوید صفر بالا گرفت و برخی از آنها خواستار کناره‌گیری رهبر چین شدند.
به گزارش فولاد ایران، نرخ بیکاری چین در میان افراد 16 تا 24 ساله به رکورد 20.8 درصد در ماه می رسید. کندی اقتصاد کشور همراه با سیل فارغ‌التحصیلان جدید در بازار، چالش‌هایی را برای سیاست‌گذاران فراهم می‌آورد که راه‌حل‌های ساده ای دارد.
به گفته نویسندگان این گزارش، نرخ بیکاری جوانان چین ناشی از راکد بودن بخش خصوصی است که از محدودیت‌های کووید آسیب دیده است. آنها نوشتند: «تصویب سیاست‌های یارانه‌ها به تنهایی نمی‌تواند اساساً مسئله سرمایه‌گذاری خصوصی ناکافی را حل کند. کلید در بهبود حاکمیت قانون و بهبود حمایت از حقوق مالکیت خصوصی نهفته است تا از دست دادن اعتماد مردم به حاکمیت قانون از زمان همه گیری همه گیری جبران شود.»
چین برخی از سخت ترین کنترل های ضد اپیدمی جهان را اعمال کرد. در شانگهای، مقامات 25 میلیون نفر از ساکنان آن را برای نزدیک به دو ماه در قرنطینه قرار دادند. مجریان کنترل همه‌گیری حتی برای ضدعفونی کردن لباس‌ها و اثاثیه مردم به خانه‌های مردم رفتند و ساکنان قانونی و ارزش علمی این عمل را به چالش کشیدند.
لیو و همکارانش راه روشنی را برای خنثی کردن فشار در میان جوانان بیکار شناسایی کردند: «بهبود اقتصادی قوی‌تر و بهبود بازار کار".
منبع: بلومبرگ

۱۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۳۵۹
کد خبر : ۶۶,۰۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید