به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت تحویل درب کارخانه چین با سریع ترین سرعت در 7 سال گذشته

پایگاه خبری فولاد ایران- قیمت‌های تحویل درب کارخانه چین در ماه ژوئن با سریع‌ترین سرعت در بیش از هفت سال و نیم گذشته کاهش یافت، در حالی که تورم مصرف‌کننده در پایین‌ترین حد خود از سال 2021 است، و این امر باعث شد سیاست‌گذاران از محرک‌های بیشتری برای احیای تقاضای ضعیف استفاده کنند.
شتاب در بهبود اقتصادی چین پس از همه‌گیری از افزایش سریعی که در سه ماهه اول مشاهده شد در بحبوحه تولید و عدم اطمینان مصرف‌کننده کاهش یافته است.
به گزارش فولاد ایران، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برای نهمین ماه متوالی، 5.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و شدیدترین کاهش را از دسامبر 2015 نشان داد.
دفتر ملی آمار (NBS) اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده است، در مقایسه با افزایش 0.2 درصدی که در ماه مه مشاهده شد. این کندترین سرعت از فوریه 2021 بود.
نرخ تورم ضعیف تر از حد انتظار، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد و روند یوان سودهای قبلی را کاهش داد.
چین ماه گذشته برای افزایش نقدینگی، نرخ های سیاستی را کاهش داد و متعهد شد که اقداماتی را برای ارتقای مصرف خانوار انجام دهد. پکن برای متوسط تورم مصرف کننده در سال 2023 حدود 3 درصد هدف گذاری کرده است. قیمت ها در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش یافت.
CPI اصلی، بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.4 درصد افزایش یافت که از 0.6 درصد در ماه قبل کمتر بود.


منبع: CNN

۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۳۶۶
کد خبر : ۶۶,۱۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید