به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا آمریکا به بیکاری بیشتری نیاز دارد؟

پایگاه خبری فولاد ایران- تابستان‌های آمریکا، که به‌خاطر بازی‌های بیسبال، مارشمالوهای برشته و نمایشگاه‌های شهرستانی شهرت دارند، در حال حاضر با کاهش نیروهای خدماتی مواجه هستند. این کمبودها برای تمام کسب و کارهای مربوطه اهمیت دارند.
با گذشت یک سال از مبارزه فدرال رزرو با تورم، وضعیت بازار کار آمریکا اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است و سلامت آن شاخصی حیاتی است که نشان می دهد این نبرد برنده شده یا باخته است.
به گزارش فولاد ایران، در ابتدای همه‌گیری، کووید-19 مقصر بسیاری از شکاف‌های نیروی کار بود، زیرا مردم تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری برای اشتغال داشتند. اکنون، همانطور که داده های اخیر به وضوح نشان می دهد، اقتصاد خود منبع فشارها است. برای هر فرد بیکار در آمریکا، 1.6 شغل در دسترس است، نسبتی که از اواسط سال 2022 اندکی کاهش یافت، اما بسیار فراتر از حد معمول قبل از همه گیری است. از فوریه 2020 ، قبل از اینکه کووید به آمریکا برسد، اقتصاد تقریباً 4 میلیون شغل ایجاد کرده است و اشتغال را بالاتر از خط روند بلندمدت خود قرار داده است. حدود 84 درصد از کارگران در سنین اولیه (بین 25 تا 54 سال) اکنون در نیروی کار قرار دارند که بیشترین میزان از سال 2002 است.
رشد دستمزدها به ویژه برای مشاغل بخش خدماتی که به تحصیلات کمتری نیاز دارند، مانند ساخت و ساز، سریع بوده است. این به نوبه خود، به کاهش برخی از نابرابری درآمدی که آمریکا را بدبخت کرده است، کمک کرده است. بخش‌هایی از جمعیت که دارای رفاه کمتری هستند، تمایل دارند به طور نامتناسبی از بازار کار فشرده سود ببرند. نرخ بیکاری سیاهپوستان آمریکایی در آوریل به 4.7 درصد رسید که یک رکورد پایین است.
تداوم قدرت بازار کار تضمین می کند که فدرال رزرو در نشست اواخر ژوئیه افزایش نرخ بهره را از سر خواهد گرفت درحالیکه از انجام آن در ژوئن خودداری کرد. بازارها در حال حاضر احتمال 92 درصد را برای افزایش نرخ یک چهارمی قائل هستند.
فدرال رزرو در سال گذشته نرخ های بهره را به شدت افزایش داده است و هنوز بخشی از تاثیر آن احساس نشده است. در عین حال، تا زمانی که بازار کار داغ است و تورم سرسختانه بالاست، بانک مرکزی چاره ای جز افزودن به این انقباض ندارد. تا الان چیز زیادی از دست نرفته است، اما استرس ها در حال ایجاد هستند.


منبع: اکونومیست

۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۳۸۱
کد خبر : ۶۶,۱۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید