به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین در حال ساخت یک امپراتوری انرژی سبز در آمریکای لاتین

پایگاه خبری فولاد ایران- چین به سرعت در حال گسترش پتانسیل تولید انرژی سبز و رشد این صنعت است و با انجام این کار، به سرعت در بازارهای کلیدی نوظهور در سراسر جهان نفوذ می کند. در حالی که چین به شدت در بازارهای انرژی تجدیدپذیر در آسیای جنوب شرقی، آفریقا و حتی غرب هجوم می‌آورد، حوزه نفوذ آن در هیچ کجا به اندازه آمریکای لاتین رشد نکرده است.
به گزارش فولاد ایران، چین از نظر سرمایه گذاری های انرژی پاک از بقیه دنیا پیشی گرفته است و زنجیره های تامین انرژی پاک بیشتر و توسعه یافته تر از هر جای دیگری در این سیاره است. چین به تنهایی تقریباً نیمی از کل سرمایه گذاری های انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان را در سال 2022 انجام داده که بالغ بر 546 میلیارد دلار بوده است. این رقم تقریبا چهار برابر سرمایه گذاری 141 میلیارد دلاری ایالات متحده و 2.5 برابر بیشتر از 180 میلیارد دلار سرمایه گذاری اتحادیه اروپا بوده است.
چین موفق شده زنجیره‌های ارزش واقعاً یکپارچه و کارآمد را برای ساخت پانل‌های خورشیدی و سلول‌های باتری پرورش دهد. با توجه به شروع عظیمی که چین در این بخش‌ها دارد، این احتمال وجود دارد که پکن حداقل در دهه آینده، اگر نه بیشتر، به تسلط خود ادامه دهد.
این پویایی به ویژه در آمریکای لاتین، جایی که حدود 90 درصد از تمام فن‌آوری‌های بادی و خورشیدی نصب‌شده توسط شرکت‌های چینی تولید می‌شود، مشهود است. از سال 2023، پکن قراردادهای تجارت آزاد فعالی با شیلی، کاستاریکا، اکوادور و پرو داشته است و در حال حاضر در حال مذاکره با اروگوئه است. تاکنون 21 کشور آمریکای لاتین با طرح سرمایه گذاری زیرساختی بین المللی چین، (کمربند و جاده)، قرارداد امضا کرده اند.
پکن همچنن به سرعت در حال افزایش سرمایه گذاری های خود در مواد معدنی آمریکای لاتین است. این قاره سرشار از مواد کلیدی در انرژی های تجدیدپذیر و تولید وسایل نقلیه الکتریکی مانند لیتیوم، نیکل و کبالت است.
چین تنها قدرت جهانی نیست که به لیتیوم آمریکای لاتین چشم دوخته است. ایالات متحده نیز به امضای قراردادهای تجاری با تولیدکنندگان مواد معدنی کمیاب زمین در قاره علاقه مند است. در واقع، این بخش کلیدی از استراتژی کشور برای رسیدن به چین و رقابتی شدن در بازارهای انرژی تجدیدپذیر است. با این حال، کشورهای آمریکای لاتین به طور فزاینده ای در مورد اجتناب از چنین توافقاتی با ایالات متحده و چین به نفع تقویت صنایع تولیدی خود و استفاده از فرصت های ارزش افزوده داخلی صحبت می کنند.


منبع: Oilprice

۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۴۸
تعداد بازدید : ۳۸۱
کد خبر : ۶۶,۲۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید