به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین به دنبال تقویت بخش خصوصی

پایگاه خبری فولاد ایران – به نظر می رسد که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، سرانجام در حال بال و پر دادن به مشاغل خصوصی است که در سال های اخیر توسط سرکوب های نظارتی و محدودترین سیاست های جهان برای کووید-19 آسیب دیده اند.
به گزارش فولاد ایران، مقامات یک سری اقدامات برجسته را انجام داده اند که برای حمایت دولت چین از شرکت های خصوصی طراحی شده است. رهبر چین قول داده است که با سرمایه گذاران خارجی رفتار بهتری داشته باشد و در هفته های اخیر خواستار گشایش بیشتر شده است.
در این مأموریت، مقامات ارشد فرش قرمز برای ایلان ماسک و سایر مدیران پهن کردند و حتی از دفتر Bain & Company مستقر در ایالات متحده در شانگهای بازدید کردند.
گسترش بخش خصوصی چین در حالی صورت می گیرد که بهبود کشور پس از همه گیری بسیار کم جان است. بازار املاک کشور نشانه‌هایی از ضعف را نشان می‌دهد، صادرات کاهش می‌یابد و ریسک‌های کاهش تورم در راه است.
شاید واضح‌ترین سیگنال چین در مورد تغییر نگرش نسبت به بخش خصوصی، شکایتی بود که این هفته از شرکت‌های فناوری انجام شد که شاهد کاهش میلیاردها ارزش بازار به دلیل سرکوب نظارتی آقای شی بوده‌اند.
آقای ویل چن، تحلیلگر در Forsyth Barr Asia، گفت که ژست های اخیر حداقل نشان می دهد که مقامات می خواهند به ایجاد مشاغل بیشتر، تقویت اقتصاد واقعی و ایجاد مزیت رقابتی کشور در سطح بین المللی کمک کنند.
خود آقای شی در ماه ژوئن در پکن از بیل گیتس میلیاردر آمریکایی استقبال کرد و او را "اولین دوست آمریکایی که امسال در پکن ملاقات کردم" نامید. این پیام گرم با دیدارهای سخت تری که رهبر چین و سایر مقامات چند روز بعد با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا داشتند، در تضاد بود.
برخی نشانه های اولیه وجود دارد که اصطکاک ها کاهش می یابد. جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که دیدارهای هفته گذشته او با مقامات چینی در پکن، روابط را بر پایه ای مطمئن تر قرار داده است. با این حال، دکتر یلن به همتایان خود در پکن گفت که اقدامات «اجباری» و «تنبیهی» علیه شرکت‌های آمریکایی در چین یک نگرانی عمده برای کسب‌وکارها است.
علی‌رغم تلاش‌های چین، خانم آلیسیا گارسیا هررو، اقتصاددان ارشد آسیا و اقیانوسیه در Natixis، گفت که اعتماد بخش خصوصی به وضوح احیا نشده است. او سه مشکل اصلی را شناسایی کرد: تقاضای داخلی خاموش، مقررات سختگیرانه‌تر امنیت ملی و تشدید کنترل‌های صادراتی آمریکا و اتحادیه اروپا به چین.
وی افزود: حضور در چین تا آنجا که به واکنش سرمایه گذاران جهانی مربوط می شود به یک بدهی تبدیل می شود نه یک دارایی.
استاد دانشگاه تسینگ‌هوا، تیان ژوان، روز چهارشنبه در مقاله‌ای در صفحه اول روزنامه دولتی Securities Times گفت که دولت باید خطوط قرمزی را تدوین کند تا شرکت‌ها بتوانند با اطمینان فعالیت کنند.


منبع: بلومبرگ

۲۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۴۸۸
کد خبر : ۶۶,۲۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید