به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انقلاب تجدیدپذیر آمریکا برای کارگران سوخت فسیلی چه معنایی دارد؟

پایگاه خبری فولاد ایران- ایالات متحده بالاخره در مورد انقلاب تجدیدپذیر جدی می شود. برای سال‌ها، ایالات متحده از نظر هزینه‌های انرژی پاک و اقدامات سیاستی بسیار از سایر کشورهای توسعه‌یافته عقب مانده است، اما قوانین اخیر دولت بایدن و تغییر بازار جهانی انرژی، راه نهفته این کشور را به سمت کربن زدایی آغاز کرده است.
اگرچه این خبر امیدوارکننده ای برای آب و هوا و همچنین اقتصاد است، اما می تواند برای 1.7 میلیون کارگر سوخت فسیلی کشور ویرانگر باشد.
انتظار می‌رود انتقال انرژی پاک ایالات متحده صدها هزار شغل در زمینه انرژی پاک ایجاد کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این مشاغل به افراد و جوامعی که در حال از دست دادن معیشت خود هستند کمک کند. در واقع، در حال حاضر تقاضای زیادی برای کارگران انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد که نگرانی‌هایی در مورد اینکه آیا کمبود نیروی کار ماهر می‌تواند برنامه‌ریزی برای تولید و ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ایالات متحده را از مسیر خارج کند، وجود دارد.
بر اساس گزارش اشتغال سالانه وزارت انرژی ایالات متحده، بیش از 114000 شغل در زمینه انرژی پاک در ایالات متحده در سال 2022 ایجاد شد. علاوه بر این، این روند فقط در ایالت های متمرکز بر محیط زیست مانند کالیفرنیا متمرکز نیست، بلکه در سراسر کشور رخ می دهد. افزایش مشاغل سبز در تمام 50 ایالت ثبت شده است.
اما شکاف اشتغالی که بخش انرژی سبز با آن مواجه است، فقط یک شکاف پرسنلی نیست، بلکه یک شکاف مهارتی است، به این معنی که بسیاری از کارگران جابجا شده‌ی سوخت‌های فسیلی، نمی‌توانند مستقیماً به جایگاه‌های باز برای مشاغل انرژی‌های تجدیدپذیر پیشنهاد شوند.
به هر حال، وضعیت برای نیروی کار سوخت های فسیلی وخیم است. نیویورک تایمز اخیراً گزارش داد: فراتر از ساخت و ساز، مزارع بادی و خورشیدی معمولاً به تعداد کمی از کارگران برای کار نیاز دارند و مشاغل جدید انرژی پاک ممکن است لزوماً دستمزد قابل توجهی ارائه ندهند یا با مهارت های کارگران اخراج شده مطابقت نداشته باشند.
به گزارش فولاد ایران، دولت بایدن اقداماتی را برای کاهش تلفات مشاغل برای جوامع وابسته به سوخت‌های فسیلی برای معیشت از طریق دستمزد و همچنین درآمدهای مالیاتی انجام داده است، اما اقتصاددانان می گویند که این اقدامات به تنهایی برای تضمین یک گذار عادلانه کافی نخواهد بود.


منبع: Oilprice

۲۸ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۲۸
تعداد بازدید : ۴۶۵
کد خبر : ۶۶,۳۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید