به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تلاش چین برای کاهش نگرانی های سرمایه گذاران

پایگاه خبری فولاد ایران- تنظیم‌کننده‌های چینی روز جمعه با سرمایه‌گذاران جهانی دیدار کردند و تلاش دولت برای افزایش اعتماد بازار را با از دست دادن روند بهبود اقتصادی این کشور افزایش دادند.
افراد آشنا گفتند که فانگ شینگهای، نایب رئیس کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین، با برخی از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر جهانی و شرکت های سهام خصوصی دیدار کرد تا نگرانی های آنها در مورد سرمایه گذاری در این کشور را بشنوند.
به گفته مردم، فانگ توسط رگولاتورهای سازمان نظارت بر اوراق بهادار و انجمن مدیریت دارایی چین همراهی می‌شد.
این نشست نادر با صندوق های جهانی پس از آن صورت می گیرد که دولت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین چند روز قبل قوی ترین حمایت خود را در سال های اخیر از شرکت های فناوری خصوصی این کشور اعلام کرد. با این حال، تلاش های دولت با تردید مواجه شده است، زیرا سرمایه گذاران خواستار اقدامات ملموس تر و محرک های قوی تر برای احیای رشد هستند.
به گزارش فولاد ایران، موضوعات مورد بحث در جلسه روز جمعه شامل اقداماتی بود که می توان برای اطمینان از ادامه سرمایه گذاری صندوق های جهانی در چین انجام داد. ظاهرا از رگولاتورها خواسته شد تا مراحل ثبت عرضه اولیه در خارج از کشور را تسریع کنند، فهرست‌بندی در سرزمین اصلی چین را تسریع بخشند و قوانین ادغام و اکتساب را کاهش دهند.
تشدید تنش ها بین چین و ایالات متحده، سرکوب چند ساله پکن بر بخش خصوصی این کشور و تضعیف اقتصاد این کشور علاقه سرمایه گذاران را کاهش داده است.
روند بهبود اقتصادی چین باعث سرد شدن بازارهای جهانی شده است. پکن گام‌های هدفمند را برگزیده است و به‌جای یک محرک گسترده برای کاهش نرخ‌های بهره، دسترسی آسان‌تر به اعتبار و مجموعه‌ای از اقدامات برای شروع بازار در حال رو به نابودی مسکن را در پیش گرفته است.
کسب‌وکارها همچنان منتظر سیگنال‌های تیم اقتصادی جدید شی هستند مبنی بر اینکه محیط سیاست شفاف‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر خواهد بود. رئیس جمهور بارها تاکید کرده است که توسعه اقتصادی اولویت اصلی حزب کمونیست است.


منبع: بلومبرگ

۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۳۴۶
کد خبر : ۶۶,۳۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید