به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اتحادیه اروپا هیچ برنامه ای برای بازنگری سقف قیمت نفت روسیه ندارد

پایگاه خبری فولاد ایران- اتحادیه اروپا هیچ برنامه ای برای بازنگری سقف قیمت 60 دلاری اعمال شده بر صادرات نفت روسیه ندارد، حتی اگر نفت خام روسیه بالاتر از سقف به فروش می رسد.
به گزارش فولاد ایران، نفت خام اورال پرچمدار روسیه به طور سنتی با تخفیف به برنت فروخته می شود که این تخفیف پس از اعمال سقف قیمتی بر تمام صادرات نفت روسیه به عنوان بخشی از فشار تحریم ها پس از حمله به اوکراین افزایش می یابد.
با این حال، در چند هفته گذشته، تخفیف بین اورال و برنت در حال کاهش بوده است، تا این که در این ماه به بالای 60 دلار رسید. در زمان انتشار این خبر، اورال بالای 63 دلار در هر بشکه معامله می شد.
وال استریت ژورنال در گزارشی خاطرنشان کرد که این افزایش قیمت برای اورال شواهدی است مبنی بر اینکه روسیه با رژیم تحریم سازگار شده است. همچنین به این معنی است که درآمدهای صادرات نفت روسیه بالاتر می رود و جلوگیری از آن یکی از اهداف اصلی سقف قیمت بود. هدف دیگر تامین نفت بازارهای جهانی بود.
از ابتدای پیدایش، ایده سقف قیمتی که سال گذشته توسط G7 مطرح شد، منتقدان خود را داشت. آنها استدلال کردند که اهداف سقف منحصر به فرد است که می تواند هم می توان درآمد روسیه را پایین نگه داشته و هم صادرات را بالا نگه دارد.
اما نتیجه به نوعی متفاوت بوده است، به طوری که روسیه در واقع شاهد درآمدهای صادراتی کمتری بوده است زیرا قیمت اورال برای ماه‌ها کاهش یافته است. با این حال، هم فروشندگان نفت روسی و هم مشتریان آنها از جایگزین هایی برای حمل و نقل و بیمه گران غربی استفاده می کنند و اساسا راهی برای دور زدن سقف قیمتی پیدا کرده اند که فقط برای خریدارانی که قصد استفاده از نفتکش های غربی و پوشش بیمه را دارند اعمال می شود.


منبع: Oilprice

۴ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۳۳۲
کد خبر : ۶۶,۳۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید